پاژک: نیروهای توطئه‌گر را با نفرت و خشم انقلابی محکوم می‌کنیم

در حالی که این توطئه وارد بیست و هفتمین سال خود شده است، پاژک با نفرت فراوان و خشم انقلابی نیروهای توطئه‌گر را محکوم کرد و از همگان خواست که تا رسیدن کارزار آزادی رهبر خلق کورد به پیروزی، بی‌وقفه به کنش‌های خود ادامه دهند.

بیانیه در خصوص توطئه ۹ اکتبر

شورای هماهنگی حزب آزادی زنان کوردستان (پاژک) گفت: «همزمان با ورود به بیست و هفتمین سال توطئه بین‌المللی علیه زنان، مردم کوردستان و خاورمیانه و بشریت جهان در شخص رهبر آپو، بار دیگر نیروهای توطئه‌گر را با نفرت فراوان و خشم انقلابی محکوم می‌کنیم. ما با قدردانی یاد و خاطره شهدای 'شما نمی‌توانید خورشید ما را تاریک کنید' که با پیکرهای خود خط مقاومت در برابر توطئه را ایجاد کردند، گرامی می‌داریم ، با احترام در قبال یاد آنها سر تعظیم فرود می‌آوریم و با ادعای دفن کردن توطئه در تاریخ بر قول پیروزی خود تاکید می‌کنیم.»

پاژک با بیان اینکه تحقق توطئه ۹ اکتبر که معمار آن آمریکا، انگلیس و اسرائیل هستند با مشارکت مولفه‌های متعددی از جمله کشورهای اتحادیه اروپا و دیگر قدرت‌ها صورت گرفت، به گستردگی و بزرگی هدف مربوط می‌شود، گفت؛ «در این توطئه بین‌المللی فقط نابودی کوردها و جنبش آزادی کورد در شخص رهبر آپو هدف قرار نگرفت. آینده دموکراتیک مردم خاورمیانه و آزادی زنان هدف قرار گرفت. آنها در درجه اول برای طراحی مجدد خاورمیانه به رهبر آپو حمله کردند. آنها توطئه را توسعه دادند زیرا نقش رهبر آپو و مبارزات آزادیخواهانه، ایده‌ها و پروژه‌های راه‌حل آن نقشه‌های خاورمیانه آنها را معکوس کرد. همانطور که مشاهده می‌شود با جنگی که در کوردستان، سوریه، فلسطین و لبنان ادامه دارد و گسترش خواهد یافت، مردم خاورمیانه در معرض نسل‌کشی و استعمار قرار می‌گیرند و با تصرف منابع آنها برنامه‌ی طراحی در حال اجراست. نظام مردسالار با تمام هسته‌های ارتجاعی خود می‌خواهد زنان را در دام دین‌گرایی، ملی‌گرایی و جنسیت‌گرایی که به پا کرده خفه کرده و در جنگ قربانی کنند.

جنگ نسل‌کشی دولت فاشیست ترکیه علیه مردم کورد، افزایش حملات اشغالگرانه از طریق افزایش تعداد پایگاه‌های نظامی در عراق – باشور کوردستان، اصرار بر اشغال نظامی در سوریه و جنگ نسل‌کشی که اسرائیل علیه فلسطین به راه انداخته است به هم مرتبط است. این ناتو است که راه را برای جنگ نسل‌کشی دولت فاشیست ترکیه در کوردستان هموار کرد و این همان نیرویی است که راه را برای وحشت اسرائیل نیز هموار کرد. هدف نظام سرمایه‌داری این است که با جنگی که مرکز آن در کوردستان است و در خاورمیانه گسترش می‌یابد، خود را دوباره برپا کند. در این زمینه، واقعیت توطئه یک مشکل سیاسی-نظامی-حقوقی و مبارزه بین جنبش آزادی کوردستان و دولت فاشیست ترکیه نیست که فقط به مردم کورد و دوستان آنها مربوط می‌شود. این مسئله آزادی و دموکراسی است که به آینده مردم خاورمیانه به ویژه ترکیه، عراق، سوریه و ایران و آینده بشریت جهانی مربوط می‌شود. از این نظر، آزادی رهبر آپو و حل مسئله کورد، آزادی مردم خاورمیانه را تضمین خواهد کرد. این امر به جنگ نسل‌کشی دولت فاشیست ترکیه و اسرائیل که بافت جمعیتی در خاورمیانه را تغییر داد، طرح اشغالگری و الحاق دولت فاشیست ترکیه و خیانت حزب دمکرات کوردستان (پ‌دک) که از جنگ نسل‌کشی منتفع شد، پایان خواهد داد و با تغییر درک محافظه‌کارانه دولت-ملت متمرکز سوریه و ایران راه را برای یک راه‌حل کنفدرال دموکراتیک هموار خواهد کرد. زمین را برای تبهکاران مسلح تاریک مانند داعش، حماس، حزب‌الله، طالبان و هودا-پار که محصول نیروهای نظام سرمایه‌داری و ذهنیت مردانه ارتجاعی دولت-ملت‌های منطقه هستند، خشک خواهد کرد.

کارزار آزادی برای رهبر آپو مبارزه مردم برای آزادی است

به همان اندازه که نقشه توطئه‌آمیز منطقه‌ای و جهانی است، مبارزه با آن در سطح کوردستان، خاورمیانه و جهانی برای همگان حیاتی است. کارزار 'آزادی برای رهبر آپو، راه‌حل سیاسی برای مسئله کورد' مبارزه مردم برای آزادی علیه قدرت‌های سرمایه‌داری جهانی و دولت-ملت‌های منطقه‌ای است. شکست این توطئه آغازگر یک دوره تاریخی کاملاً جدید برای زنان و مردم خواهد بود. بهار زنان و مردم آغاز خواهد شد.

بدون شک این زنان هستند که عمیق‌ترین حقیقت این توطئه را درک می‌کنند. زنان با علم به اینکه این توطئه راهبردی برای از بین بردن انقلاب زنان است، کمپین 'با ژن، ژیان آزادی پیش به سوی انقلاب زنان' را انجام می‌دهند. مبارزه با توطئه، اصرار و مبارزه برای تبدیل قرن بیست و یکم به قرن زنان در برابر جنگ تجزیه و تقسیم مجدد نظام مردانه است. فراخوان آزادی برای رهبر آپو از قاره‌های مختلف جهان و گسترش کنش‌ها، قیام علیه نظام مدرنیته سرمایه‌داری است. از این نظر، مبارزه با توطئه، مبارزه برای دستیابی به انقلاب زنان علیه نظام مردانه است. آزاد کردن زندگی در برابر ذهنیت مردسالار، ساختن یک سیستم دمکراتیک، اکولوژیکی و آزادیخواهانه زنان و دفاع از موجودیتش است. با این آگاهی و باور، زنان مبارزه را در همه جا گسترش خواهند داد و قطعاً توطئه را شکست خواهند داد.

با تابوت امرالی که ۲۷ سال از آن می‌گذرد، مردم کورد و ترک در اسارت هستند و جنگ رو به افزایش است. تابوت امرالی حال و آینده همه را تاریک می‌کند. در صورتی که هرکس زنجیره اسارت خود را بشکند و برای آزادی جسمانی رهبر آپو مبارزه کند، نه تنها آزادی، دموکراسی و صلح را به ارمغان می‌آورد، بلکه درهای صلح و دموکراسی را به روی خاورمیانه باز خواهد کرد.

در حالی که این توطئه وارد بیست و هفتمین سال خود می‌شود، ما شورای اروپا را محکوم می‌کنیم که با تصمیم خود در جنایت دولت فاشیست ترکیه شریک جرم شده است و به همه کسانی که در برابر توطئه ۹ اکتبر ایستادند و به طرق مختلف در این کارزار شرکت کردند درود می‌فرستیم. ما از همه می‌خواهیم تا زمانی که کارزار به نتیجه برسد، کنش‌ها را بدون وقفه ادامه دهند، و به ویژه پیروزی را با به اوج رساندن تجمع ۱۳ اکتبر در شهر آمد آغاز کنند.»