یک سال از کمپین «آزادی برای رهبر آپو، خودمدیریتی برای شنگال» گذشت

کمپین «آزادی برای رهبر آپو، خودمدیریتی برای شنگال» که در چارچوب کارزار «آزادی برای عبدالله اوجالان، راه‌حل سیاسی برای مسئله کورد» و با هدف آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و به رسمیت شناختن خودمدیریتی شنگال راه‌اندازی شده بود، یک سال را پشت سر گذاشت.

در چارچوب این کمپین که از ۲۱ اکتبر ۲۰۲۳ آغاز شد، ایزدی‌ها و عرب‌های ساکن شنگال با کنش‌ها و رویدادهای مختلف خواسته‌های خود را بیان کردند.

در چارچوب کمپینی که به رهبری اداره خودمدیریتی شنگال و جنبش آزادی زنان ایزدی (تاژه) راه‌اندازی شد، یک کنش خیمه‌زنی در ۲۵ اکتبر ۲۰۲۳ به رهبری شوراهای عرب شنگال برگزار شد.

در ۲۸ اکتبر، زنان عرب راهپیمایی را برای بیان خواسته‌های خود برای آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و خودمدیریتی شنگال ترتیب دادند.

در ۱۱ دسامبر، اتحادیه زنان جوان شنگال و اتحادیه جوانان ایزدخان با برپایی غرفه کتاب با شعار «کتاب‌های رهبر اوجالان را بخوانید، خود را بشناسید» از این کمپین حمایت کردند.

در چارچوب این کمپین که در سال ۲۰۲۴ بدون وقفه ادامه یافت، راهپیمایی‌ها، کارگاه‌ها، سمینارها، میزگردها و برنامه‌های کتابخوانی برگزار شد و مطالبات آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و خودمدیریتی شنگال بیان شد. کنش‌های انجام شده در این روند با جلب مشارکت بخش‌های مختلف مبارزات ایزدی‌ها مورد حمایت قرار گرفت.

کارزار «آزادی برای عبدالله اوجالان، راه‌حل دموکراتیک برای مسئله کورد» با قاطعیت ادامه دارد تا مطالبات مردم شنگال را به عرصه بین‌المللی برساند و توجه‌ها را به آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و موقعیت سیاسی شنگال جلب کند.