بارش شدید باران در هند: ۱۰ نفر جان باختند

در حالی که طوفان‌های موسمی شدیدی که هند را تحت تأثیر قرار داد باعث سیل در پایتخت مالی بمبئی شد، مقامات گزارش دادند که ۱۰ نفر بر اثر برخورد صاعقه در ایالت بیهار در شرق این کشور جان خود را از دست دادند.

شورای شهر بمبئی در سواحل غربی هند دستور تعطیلی مدارس را به عنوان یک اقدام احتیاطی داد و گفت که خدمات هواشناسی هند در مورد خطر «بارندگی شدید یا بسیار شدید» هشدار داده است.

پس از ساعت‌ها بارندگی شدید، بسیاری از خیابان‌های شهر دچار آبگرفتگی شد. خدمات اتوبوس و قطار در بسیاری از مسیرها به حالت تعلیق درآمد.

۱۰ نفر بر اثر صاعقه روز یکشنبه در ایالت بیهار جان باختند. نیتیش کومار، وزیر ارشد این کشور، بیانیه‌ای صادر کرد و از مردم خواست که «در شرایط بد آب و هوایی در خانه بمانند».

اگرچه باران‌های موسمی که از ژوئن تا سپتامبر آسیای جنوبی را تحت تأثیر قرار می‌دهند، برای رهایی از گرمای تابستان و تکمیل ذخایر آب ضروری است، اما باعث مرگ و میر و ویرانی‌های سنگین بسیاری نیز می‌شود.

کارشناسان می‌گویند سیل و رانش زمین در فصل باران‌های موسمی امری رایج است و خسارات قابل توجهی به بار می‌آورد، اما با تغییر اقلیم بر تعداد آنها افزوده می‌شود.

از اواسط ماه می تا به حال ۶۶ نفر جان باخته‌اند

اداره مدیریت بلایای آسام روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که باران‌های شدید ایالت آسام در شمال شرق این کشور را نیز درنوردید و در ۲۴ ساعت گذشته ۸ نفر جان باختند. به این ترتیب تعداد افرادی که در باران‌های شدیدی که از اواسط ماه می در این ایالت رخ داده است، جان خود را از دست داده‌اند به ۶۶ نفر افزایش یافته است.

۳ هزار نفر در نتیجه صاعقه در سال ۲۰۲۲ جان باختند

مقامات ایالت شمالی اوتاراکند نیز نسبت به بارش شدید باران و طوفان هشدار دادند.

طبق گزارش موسسه ملی جرم و جنایت، در سال ۲۰۲۲ حدود ۳۰۰۰ نفر بر اثر صاعقه در هند جان خود را از دست دادند.