تصویر

کمپین پاکیزگی شهر در کرکوک

به مناسبت روز جهانی پاکیزگی، برای پاکیزگی شهر کرکوک کمپینی برگزار شد.

برخی از جوانان داوطلب شهر کرکوک، در کنشی با عنوان ‌«ماراتن پاکیزگی» به پاکسازی شهر کرکوک از زباله پرداختند.

در شهر کرکوک به مناسب فرارسیدن روز جهانی پاکیزگی، به پیشاهنگی ‌‌(انجمن عالی لاوان‌‌) وابسته به ریاست انجمن وزیران عراق و با همکاری استانداری و فرمانداری کرکوک، ‌‌(تیم ملی لاوان برای تغییرات آب‌ و هوایی‌‌) به همراه جوانان داوطلب این شهر، مارتن پاکسازی شهر کرکوک از زباله را آغاز کردند.

ده‌ها جوان داوطلب با همکاری گروه‌های شهرداری و قائم‌مقام کرکوک، بازار مرکزی شهر را پاک کردند. همچنین در ادامه این کنش، جوانان داوطلب درباره اهمیت پاکیزگی شهر توضیحاتی را به خلق ارائه کردند و با هدف هوشیاری خلق در باشور کوردستان، بروشورهایی در میان خلق توزیع کردند.

ایوان هیوا یکی از دختران داوطلب ‌‌‌‌‌‌‌‌(تیم ملی لاوان برای تغییرات آب و هوایی) درباره این کنش با خبرگزاری فرات ‌(ANF) مصاحبه کرد و گفت‌: ‌«ما همچون یک تیم ملی متشکل از جوانان برای تغییرات آب و هوایی در روز جهانی پاکیزگی این کمپین را برای پاکیزگی شهر کرکوک آغاز کردیم. ما از پاک کردن کوچه‌های مرکز شهر آغاز کردیم که هر دو کوچه ‌‌«پزشکان» و ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌«اطلسی» در آن واقع شده است. ما امیدواریم که هرکسی از جای خود پاکیزگی را آغاز کند تا بتوانیم شهر کرکوک را توسعه دهیم.‌»

از سازماندهان این کنش و ریاست تیم ملی لاوان برای تغییرات آب و هوایی، مهندس شاهو نوری درباره کمپین پاکیزگی شهر کرکوک با خبرگزاری ‌(ANF) مصاحبه کرد و گفت‌: ‌«به مناسبت روز جهانی پاکیزگی ما به مثابه تیم ملی جوانان برای تغییرات آب و هوایی، کمیپن پاکیزگی را شروع کردیم. ما نام این کمپین را ‌«ماراتن پاکیزگی» گذاشتیم. تیم ما وابسته به ریاست انجمن وزیران عراق است و شهر کرکوک هم به چنین چیزی احتیاج داشت. در چارچوب این کنش، ما شهر را از زباله‌ها پاک کرده و بروشورهایی را نیز در میان خلق توزیع می‌کنیم. همچنین نیازهای پاکیزگی اهالی مثل کیسه‌های زباله، ماسک و دستکش را به اهالی عرضه کردیم تا در پاکیزگی این شهر سهیم باشند.

شاهو نوری در پایان سخنان خود گفت‌: ‌«ما یک هشتگ به نام ‌«دنیا به تو نیاز دارد، بخاطر همین به دوست محیط‌ زیست مبدل شو» را نیز ایجاد کردیم، این کمپین ما ادامه خواهد داشت. اگر اهالی نیز برای دفاع از محیط‌ زیست همکاری کند، ما می‌توانیم خطرات تغییرات آب و هوایی را کاهش دهیم. اگر ما از هم‌اکنون تلاش نکنیم، در سال‌های آینده سطح بیمارهای عمومی و به ویژه شمار بیماری سرطان رو به افزایش خواهد داشت و همه بیمار خواهیم شد. برای همین هم من از تمام شهروندان تقاضا می‌کنم که برای حفاظت از تندرستی همگانی در حفاظت از میحط ‌زیست مشارکت کنند.‌»