تداوم تنش‌ها در اطراف کرکوک

گفته می‌شود که نیروهای حشد الشعبی کنترل روستای بشیر در حومه داقوق استان کرکوک را از نیروهای پیشمرگ خارج کرده‌اند. تنش‌ها در این منطقه ادامه دارد

گفته می‌شود که نیروهای حشد الشعبی کنترل روستای بشیر در حومه داقوق استان کرکوک را از نیروهای پیشمرگ خارج کرده‌اند. تنش‌ها در این منطقه ادامه دارد

 

در ماههای اخیر نیروهای حشد الشعبی از یکسو و گروه جبهه ترکمن عراق وابسته به رژیم ترکیه از سوی دیگر کرکوک را آماج تهدید قرار داده‌اند. گزارش‌ها از تحرکات نیروهای حشد الشعبی از شب گذشته در جنوب غربی استان کرکوک و کنترل روستای بشیر سخن به میان آوردند.

 

یکی از پیشمرگ‌های این محور که نخواسته نامی از وی برده شود به خبرگزاری فرات گفت که قریب ٢٠ هزار نیروی متعلق به حشد الشعبی در اطراف روستای بشیر مستقر شده‌اند. به نقل از این منبع، نیروهای پیشمرگ برای جلوگیری از وقوع درگیری شبانه روستای بشتر را ترک کردند و روستا به کنترل نیروهای حشد الشعبی درآمد.

 

بنا بر گزارشهای دریافتی نیروهای حشد الشعبی پس از کنترل روستای بشیر مدعی شدند که در نظر دارند بسوی منطقه قیوان پیشروی نمایند. پالایشگاه و فرودگاه کرکوک در منطقه قیوان واقع شده‌اند.

 

کسرت رسول به کرکوک رفت

 

پس از تحرکات نیروهای حشد الشعبی در منطقه جنوب غربی کرکوک، کسرت رسول علی مشاور اول دبیر کل اتحادیه میهنی کردستان همراه با نیروهای خود به کرکوک رفت. گفته شده که کسرت همراه با شش هزار نیروهای پیشمرگ در اطراف کرکوک مستقر شده‌اند. منابع محلی هدف از اعزام نیروهای پیشمرگ به کرکوک را "جلوگیری از وقوع درگیری و آشوب" اعلام کردند.

 

شایان ذکر است که ایستگاه توزیع برق مناطق خورماتو، داقوق، تازه و روستاهای این محور در روستای بشیر واقع شده است.