بچه‌های قندیل اردوغان را یک 'خون‌آشام' می‌دانند

​​​​​​​جنگنده‌های ارتش غاصب ترک روزانه دامنه قندیل را به فرمان دیکتاتور ترک هدف حمله قرار می‌دهند، تکرار مداوم حملات تصویری از اردوغان را در ذهن کودکان این منطقه شکل داده که بیش از هر چیز به هیولایی خون‌آشام می‌ماند

تصاویری از کودکان مدرسه روستای بوکریسکان –دامنه قندیل در رسانه‌های جمعی منتشر شده که در حین حمله هوایی قید شده‌اند. این تصاویر ویدیویی روز گذشته (سه‌شنبه ١٣ نوامبر/ ٢٢ آبان) ضبط شده‌اند. در ویدیو گروهی از کودکان دانش‌آموز مقطع ابتدایی دیده می‌شوند که در کلاس درس با صدای انفجار میهبی به هراس می‌افتند. بمب‌ها توسط جنگنده‌های رژیم ترک در ٢٠٠ متری محل تحصیل این کودکان به زمین اثابت می‌کنند.

 

در تصاویر ویدیویی گریه‌ی و فریاد کودکان دانش‌آموز دیده می‌شود. کودکان بشدت ترسیده‌اند. در همان زمان معلم کودکان را به آرامش و ادامه درس دعوت می‌کند و از کودکان می‌خواهد که ترس را کنار بگذارند.

 

شمال شیخه معلم این دانش‌‌اموزان تصاویر مذکور را قید کرده است. شمال شیخه به خبرگزاری فرات گفت:"ساعت ١٠ صبح بود و ما با دانش‌‌آموزان مشغول درس بودیم که هواپیماهای رژیم غاصب ترک اطراف روستای ما را بمباران کردند. محل بمباران تنها ٢٠٠ متر با ساختمان مدرسه فاصله دارد. دانش‌‌آموزان بشدت ترسیده بودند، اما برای اینکه بتوانیم به درسمان ادامه دهیم مجبور شدم به بچه‌ها بگویم که نترسند و درسشان را پی بگیرند."

شمال شیخه افزود:"بمبارانها تصویر یک خون آشام را از اردوغان در ذهن کودکان قندیل تداعی می‌کند."

 

حملات نمی‌توانند ما را از تحصیل بازدارند

شیخه در ادامه تأکید کرد که علیرغم تداوم حملات رژیم فاشیست ترک همچون معلمین دامنه قندیل تصمیم گرفته‌ایم که به آموزش کودکان ادامه دهیم و روند تحصیلی را متوقف نخواهیم کرد.