در همبستگی با اعتصاب لیلا گووَن، اعتصاب غذا در آمد و وان آغاز شد  

​​​​​​​در اعلام همبستگی با لیلا گووَن که در اعتراض به حصر رهبر خلق کرد دست به اعتصاب غذا زده بود اعضای ه.د.پ در شهرهای آمد و وان اعتصاب غذا کردند

از صبح امروز (شنبه ١٧ اکتبر/ ٢۶ آبانماه)، ١۶ تن از سیاستمداران شمال کردستان در حمایت از درخواست لیلا گووَن برای پایان دادن به حصر عبدالله اوجالان رهبر خلق کرد دست به اعتصاب غذا زدند. درسیم داغ به نمایندگی از این سیاستمداران بیانیه‌ای را قرائت کرد که در آن آمده است؛ خواسته‌های لیلا گووَن خواسته‌های همه ماست. تا زمانی که مطالبات ما عملی نشوند اعتصاب غذا را ادامه می‌دهیم.

 

لیلا گووَن از روئسای مشترک کنگره جامعه دمکراتیک و نماینده جولمرگ ه.د.پ در مجلس ترکیه از ده روز پیش دست به اعتصاب غذا زده است. گووَن هشتم اکتبر اعلام کرد تا پایان دادن به حصر اوجالان به اعتصاب خود ادامه می‌دهد.

 

صبح امروز تعدادی از اعضای ه.د.پ در شهرهای آمد و وان برای حمایت از لیلا گووَن دست به اعتصاب غذا زدند. در آمد هر کدام از بردان ازترک رییس مشترک ک.ج.د، موسا فاریسوغلولار نماینده سابق شهر آمد ه.د.پ در مجلس، فیلیز بولوتکین رییس مشترک ه.د.پ آمد، روئسای مشترک د.ب.پ- آمد نشیده توپراک و ابراهیم چیچک و تعدادی از شهروندان گردهم آمدند.

 

درسیم داغ نماینده ه.د.پ درسیم در مجلس ترک طی سخنانی با اعلام همبستگی با لیلا گووَن خاطرنشان کرد؛ تا زمانی خانواده و وکلا با عبدالله اوجالان ملاقات به عمل نیاورند اعتصاب غذا را ادامه می‌دهیم." به گفته وی این فعالیت اعتراضی در پنج شهر آغاز می‌شود و تنها اعتصاب شهر آمد ١۶ سیاستمدار شرکت می‌کنند.

 

همچنین از شهر وان خبر می‌رسد که اعتصاب غذا سیاستمداران آغاز در این شهر هم آغاز شده است.

 

اعتصاب غذای در شهر وان در ساختمان مرکزی ه.د.پ با شرکت آیشم کارابولاک و امید دده روئسای مشترک ه.د.پ- وان، اوکش کاوا رییس مشترک د.ب.پ-وان و مورات سارساچ، معزز اورهان نمایندگان ه.د.پ- وان در مجلس ترکیه و همچنین نمایندگان ک.ج.د، روئسای مشترک شهرداری، فعالان حقوق زنان و تعدادی از میهن‌دوستان آغاز شده است.