مسعود شمس‌نژاد وکیل دادگستری بازداشت شد

خبرگزاری فرات مطلع شده است که مسعود شمس‌نژاد استاد دانشگاه و وکیل زندانیان سیاسی کرد روز سه‌شنبه توسط نیروهای امنیتی دستگیر و به بازداشت‌گاه اداره اطلاعات اورمیه منتقل شده است

به گفته منبع آگاه که نخواست نامش فاش شود نیروهای امنیتی حوالی ظهر سه‌شنبه (٨ ژانویه/ ١٨ دی) مسعود شمس‌نژاد وکیل دادگستری را حین دادگاهی یکی از موکلانش در دادگاه اورمیه بازداشت کرده‌اند. به گفته این منبع نیروهای امنیتی سپس به دفتر وی مراجعه کرده و ضمن تخلیه گاوصندوق دفتر وکالت، مدارک داخل آن را با خود برده‌اند.

 

منبع مذکور از هجوم نیروهای امنیتی به منزل شخصی مسعود شمس‌نژاد و تفتیش خانه وی خبر داد.

 

گفته می‌شود که شمس‌نژاد به بازداشتگاه اطلاعات اورمیه منتقل شده است.

 

مسعود شمس‌نژاد در سال ۹۰به‌عنوان نامزد انتخابات مجلس ایران ثبت نام کرده بود اما به اتهام هواداری از احزاب کُرد رد صلاحیت شد.

 

این وکیل دادگستری در سال ١٣٩٢، ۳۷روز را در بازداشتگاه اداره اطلاعات سپری کرد و سپس با سپردن وثیقه یک میلیارد تومانی از زندان آزاد شد. وی در اسفند همان سال نیز به‌طور موقت از کانون وکلای آذربایجان غربی تعلیق شد. مسعود شمس‌نژاد وکالت زندانی سیاسی اعدام شده‌ کُرد حبیب‌الله گلپری‌پور و چندین زندانی سیاسی محکوم به اعدام از جمله علی و رزگار افشاری و تعداد دیگری از زندانیان سیاسی کُرد را بر عهده داشته است.