مقاومت اعتصاب غذا در زندان‌های رژیم ترک همچنان ادامه دارد

​​​​​​​موج اعتصاب غذای دسته جمعی از زندان‌های ترکیه تا اقلیم کردستان، فرانسه و کانادا ادامه دارد. نخستین اعتصاب کننده لیلا گوون است که هفتاد و سومین روز اعتصاب را طی می‌کند

خبرگزاری مزپوتامیا فهرست اسامی ٢٣٩ زندانی سیاسی در زندان‌های ترکیه را که هم اکنون در اعتصاب غذای نامحدود به سر می‌برند، منتشر کرده است.

 

موج اعتصابات در زندان‌ها را لیلا گوون نماینده دربند پارلمان آغاز کرد. او از ٧٣ روز پیش در زندان شهر آمد اعلام کرد وارد اعتصاب غذای بی پایان شده است.

 

او و دیگر زندانیان اعتصابی به دنبال دیدار اخیر با اوجالان در زندان امرالی اعلام کردند منظورشان از رفع حصر فقط اجازه یک دیدار خانوادگی نبود بلکه این دیدار باید راهگشای صلح و پایان جنگ حکومت ترکیه علیه کردها باشد.

 

فلکناز اوجا نماینده حزب دمکراتیك خلق‌ها با اشاره به وضعیت وخیم لیلا گوون در پارلمان خواستار پاسخگویی وزارت دادگستری شد. رئیس مجلس اما طرح سئوال را رد کرد و آنرا خواستەای شخصی خواند.

 

رد این طرح سئوال از وزیر دادگستری به خاطر آن بود که در یک پاراگراف به غیر قانونی بودن حصر طولانی مدت اوجالان در امرالی اشاره شده بود.

 

اما مقاومت فقط محدود به زندان‌های ترکیه نیست. چهارده نفر در استراسبورگ فرانسه از ٣۴ روز پیش، یک نفر در شهر هولیر اقلیم کردستان از ۶٠ روز پیش و یک فعال دیگر از هفت روز پیش در کانادا با خواستەهای مشابه در اعتصاب بی‌پایان به سر می‌برند.