نخست‌وزیر اقلیم کردستان درخواست استعفای دولت را رد کرد

اعتراضات در اقلیم کردستان برای چندمین روز متوالی امروز در رانیه ادامه پیدا کرد. در روزهای گذشته شماری از معترضان در این شهر با شلیک نیروهای امنیتی اقلیم جان خود را از دست دادند. معترضان که مطالبات گوناگونی دارند خواستار استعفای دولت اقلیم هستند.

اعتراضات در اقلیم کردستان برای چندمین روز متوالی امروز در رانیه ادامه پیدا کرد. در روزهای گذشته شماری از معترضان در این شهر با شلیک نیروهای امنیتی اقلیم جان خود را از دست دادند. معترضان که مطالبات گوناگونی دارند خواستار استعفای دولت اقلیم هستند. نچیروان بارزانی نخست‌وزیر اقلیم امروز پس از جلسه انجمن وزیران به اعتراضات واکنش نشان داد.

 

او در جمع خبرنگاران گفت هفتەی گذشته نامەای به پارلمان نوشته و خواسته است موعد انتخابات تا کمتر از سه ماه آینده مشخص شود.

 

نخست وزیر اقلیم کردستان در رابطه با اعتراضات مردمی گفت تظاهرات حق شهروندان است اما اگر دفاتر احزاب و اموال عمومی هدف حمله قرار بگیرند دولت اقلیم حق جلوگیری از اعتراضات را برای خود محفوظ می‌داند.

 

نچیروان بارزانی در رابطه با کنارەگیری جنبش گوران و جمعیت اسلامی از دولت هم اعلام کرد گوران از قبل در دولت باقی نمانده بود ولی آنها تصمیم گرفتەاند که در اداره بومی سلیمانی و حلبچه باقی بمانند. او تصمیم این دو حزب در آستانه انتخابات را مورد انتقاد قرار داد.

 

نچیروان بارزانی درخواست استعفای دولت اقلیم کردستان از سوی معترضان را رد کرد و گفت این دولت موقت است و دلیلی برای انحلال آن وجود ندارد.