ک.ج.ک: با الهام از روحیه مقاومت ١۴ ژوئیه به پیروزی دست می‌یابیم

ریاست مشترک شورای رهبری کنفدرالیسم جوامع کردستان در رابطه سی و ششمین سالروز اعتصاب غذای ١۴ ژوئیه/٢٣ تیرماه زندان آمَد بیانیه‌ای را منتشر کرده و یاد و خاطره هر کدام از شهدا محمد خیری دورموش، کمال پیر، عاکیف یلماز و علی چیچک را گرامی داشت

ریاست مشترک شورای رهبری کنفدرالیسم جوامع کردستان در رابطه سی و ششمین سالروز اعتصاب غذای ١۴ ژوئیه/٢٣ تیرماه زندان آمَد بیانیه‌ای را منتشر کرده و یاد و خاطره هر کدام از شهدا محمد خیری دورموش، کمال پیر، عاکیف یلماز و علی چیچک را گرامی داشت

 

فعالیت ١۴ ژوئیه کودتای فاشیستی ١٢ سپتامبر را در هم شکست

 

در بیانیه ک.ج.ک آمده است:

"١٢ سپتامبر ١٩٨٠ کودتایی فاشیستی صورت گرفت و  در تلاش بودند تا از طریق زندان آمَد تا پ.ک.ک را به کنترل خویش درآورند. اینگونه خواهان نابودی آرمان‌های خلق کُرد و نابودی خلقمان بودند. اما مقاومت تاریخی روزه مرگ توسط کوادر پیشاهنگ پ.ک.ک اهداف کودتای ١٢ سپتامبر را به چالش کشیده، با شکست مواجه نموده و پیروزی ایدئولوژیک را مسجل کردند.

 

مقاومت ١۴ ژوئیه بنیان انقلاب کردستان را که همانا مقاومت تحت هر شرایطی است شکل داد. کردها هم‌اکنون دارای خطمشی صیانت از آزادی هستند. تداوم مبارزه براساس خطمشی مقاومت ١۴ ژوئیه آزادی و سربلندی را قطعی خواهد کرد. حزب کارگران کردستان علیرغم تمام حملات به مبارزه آزادیخواهی کردستان ادامه می‌دهد و دستاوردهای بزرگی را کسب کرده است. این مهم در سایه راهکارهای انقلاب کردستان محقق گردیده است.

 

مقاومت ١۴ ژوئیه به روحیه مقاومت گریلایی انجامید

مقاومت تاریخی ١۴ ژوئیه پس از کودتای ١٢ سپتامبر به زمینه‌ای بزرگ برای آغاز مبارزه مسلحانه گریلاهای رهبر آپو انجامید و این دستاورد بزرگ به ١۵ آگوست ١٩٨۴ و پیروزی مقاومت گریلایی منجر شد.

 

در مقطع کنونی حاکمیت فاشیست حزب عدالت و توسعه(آ.ک.پ) و حزب حرکت ملی(م.ه.پ) علیه خلق‌های کُردستان، ترکیه و بطور کلی خاورمیانه کودتایی فاشیستی انجام داده‌اند. خلق‌مان با روحیه‌ی مقاومت ۱۴ ژوئیه علیه تمامی حملات حاکمیت فاشیست ترکیه به مقابله برمی‌خیزد. همانگونه که حاکمیت فاشیست کودتای ۱۲ سپتامبر از بین رفت، حاکمیت فاشیستی "آ.ک.پ" و "م.ه.پ" نیز از بین خواهد رفت.

 

خلقمان با کسب روحیه از مقاومت ١۴ ژوئیه تخت و تاج طیب اردوغان را به لرزه درمی‌آورند. روح مقاومت ١۴ ژوئیه با خاک، آب و هوای و تمام پیکر کردستان درآمیخته است. هر چه حملات گستاخانه‌تری [از سوی اشغالگران] صورت گیرند در مقابل روحیه مقاومت ١۴ ژوئیه نیرومندتر از قبل خود را نشان داده و توطئه‌گران را در هم می‌شکند.

 

تمام جوانان، زنان، آحاد خلق خود و نیروهای دمکراسی‌خواه را فرامی‌خوانیم که با الهام از روحیه مقاومت ١۴ ژوئیه مبارزات خود را ارتقا داده و کردستان آزاد و ترکیه، خاورمیانه دمکراتیک و آزاد را بنیان نهند."