کاردو بوکانی: از احزاب و جریان‌های کردی می‌خواهم که از اعتصاب ما حمایت کنند

​​​​​​​١۴ سیاستمدار و فعال کردستانی با هدف پایان دادن به حصر عبدالله اوجالان رهبر خلق کرد ٧٠مین روز اعتصاب غذا در استراسبورگ را پشت‌ سر گذاشتند

١۴ سیاستمدار و فعال کردستانی با هدف پایان دادن به حصر عبدالله اوجالان رهبر خلق کرد ٧٠مین روز اعتصاب غذا در استراسبورگ را پشت‌ سر گذاشتند

 

شرکت کنندگان در اعتصاب با اشاره به نقش حمایت عمومی از این فعالیت از احزاب، جریان‌ها و شخصیت‌ها درخواست نمودند تا برای افزایش فشار بر سازمان‌های مسئول اروپایی از جمله کمیته منع شکنجه وارد عرصه شوند.

 

آنان از کردهای هر چهار بخش کردستان خواستند برای گسترش مقاومت و موفقیت این مقطع تاریخی هر آنچه در توان دارند انجام دهند.

 

اعتصاب‌گران از رسانه‌ها و افکار عمومی خواستند تا توجه بیشتری به اعتصابیون زندان‌های رژیم ترک و بویژه لیلا گووَن مبذول دارند، زیرا خطر شهادت هر لحظه جان آنها را تهدید می‌کند.

کاردو بوکانی استاد فلسفه سیاسی در دانشگاه دوبلین و عضو کنگره ملی کردستان در پیامی در توئیتر نوشته است:

"بیش از ٣٠٠ سیاستمدار کرد و انقلابی دست به اعتصاب غذا زده‌اند و این فعالیت در مرحله‌ای حساس برگزار شده است. هر آن احتمال شهادت وجود دارد، خلق کرد همبستگی بزرگی را هم در داخل و هم در خارج با ما نشان داد، همچنین دوست و نیروهای دمکراتیک حمایت خود را ابراز کردند. اگر چه هیچگونه پیامی از سوی احزاب و نیروهای سیاسی بخش‌های دیگر کردستان در حمایت و همبستگی مقاومت دریافت نشده است.

 

از احزاب و نیروها[ی دیگر بخش‌های کردستان] می‌خواهیم که به اینجا بیایند، زیرا این فعالیت برای آزادی اوجالان است. اوجالان یک رهبر ملی است. در شرایط دشوار برای کردستان مبارزه نموده است. من در این اعتصاب همچون یک کرد شرکت کرده‌ام زیرا آن را فعالیتی ملی می‌دانم. به همین دلیل از احزاب و جریانات کردی می‌خواهم که از مقاومت ما حمایت کنند."

 

کاردو روز گذشته در ۶٩مین روز اعتصاب در پیامی در توئیتر سکوت احزاب سیاسی کرد در قبال مقاومتی که در تمام جهان بازتاب یافته‌ را مورد انتقاد قرار داده بود.