کنفرانس هورامان‌شناسی در استکهلم برگزار می‌شود

​​​​​​​اولین کنفرانس هورامان‌شناسی در خارج از میهن امروز در شهر استکهلم پایتخت سوئد با حضور محققان و صاحب‌نظران برگزار می‌شود

اولین کنفرانس هورامان‌شناسی در خارج از میهن امروز در شهر استکهلم پایتخت سوئد با حضور محققان و صاحب‌نظران برگزار می‌شود

 

پلاتفرم هورام اولین کنفرانس هورامان‌شناسی را با شعار "زندگی جمعی و جامعه‌ای متنوع" برگزار می‌کند.

 

آریا بازمونه از اعضای مدیریتی پلاتفرم هورام در گفتگو با خبرگزاری فرات گفت:"شرکت عمومی در این کنفرانس یک روزه برای عموم آزاد است و تلاش کرده‌ایم تریبونی آزاد را برای شرکت کنندگان به تمام لهجه‌های زبان کردی فراهم کنیم."

 

به گفته آریا بازمونه در این کنفرانس صاحب‌نظران و هورامان‌شناسان دکتر خلیقی، اهون چیاکو، هلاله رافع، ژالانه هورامان، حاتم منبری، آریز اندریاری و سعید سنندجی مقاله‌هایی را در رابطه با "باورمندی و دین، فرهنگ و زبان، تاریخ و سیاست، طبیعت و محیط زیست، زن و زندگی" در هورامان ارائه خواهند کرد.

محل برگزاری کنفرانس Sollentuna Bibliotek ANIARAPLATSEN 2 در شهر استکهلم خواهد بود. شورای مدیریتی هورام از کردهای ساکن در استکهلم و حومه برای مشارکت دعوت به عمل آورده است.

 

شایان ذکر است اولین کنفرانس هورامان‌شناسی داخل میهن هم از سوی کنگره ملی کردستان-ک.ن.ک در روزهای ٢٠ و ٢١ آوریل ٢٠١٧ در شهر هلبجه با شرکت صاحب‌نظران هورامانی‌ از شرق و جنوب کردستان و همچنین مهمانانی از چهار بخش کردستان و خارج از میهن برگزار شده بود.