کنگره‌ی خلق: در ۴۱مین سال، مبارزه را گسترش می‌دهیم و آزاد خواهیم شد

کنگره‌ی خلق ۴۱مین سال تاسیس حزب کارگران کردستان-پ.ک.ک را تبریک گفت و اعلام کرد، باید خلقمان در همه‌ی زمینه‌ها مبارزات را پر رنگتر کند

دیوان ریاست مشترک کنگره‌ی خلق به مناسبت چهلمین سالگرد بنیاد نهادن پ.ک.ک بیانیه‌ای منتشر کرد و به رهبر خلق کرد، خلق‌های کردستان و خاورمیانه، مقاومتگران کوهستان و زندانها، مظلومین و زنان و همه‌ی بشریت تبریک گفت. کنگره‌ی خلق یاد شهدا را گرامیداشت و وعده داد تا هدف شهدا را که همان آزادیست محقق کنند.

 

"پ.ک.ک امید و پیروزی اراده است"

در این بیانیه آمده است: پ.ک.ک قیامی بر ضد غارت و تسلیم کردن کرد و کردستان است. برای آنکه مسیر تاریخ را برعکس کند و تاریخ را بر اساس ارزشها دوباره بنویسد، پ.ک.ک تغییر تاریخ است. برای خلق‌ها، باورها، زنان و زیردستان، پ.ک.ک امید است. پیروزی اراده، دمکراسی، آزادی، یکسانی، عدالت در جامعه است. برای خلق‌های کردستان که از جهات مادی و معنوی در هم شکسته شده بودند، رستاخیزی دوباره است.

 

کنگره‌ی خلق به این مسئله اشاره کرده است که چون عبدالله اوجالان و پ.ک.ک، خلق کرد را از این در هم شکستن نجات داده و به آن نیرو و اراده بخشیده است، همیشه هدف نیروهای بین‌المللی قرار گرفته‌اند.

 

"دلیل توطئه‌ی بین المللی سال ۱۹۹۹ نیز همین است. مقاومت رهبر آپو در زندان امرالی، مبارزات خلق‌مان بر اساس فلسفه‌ی رهبر آپو در اطراف پ.ک.ک، که بر اساس ملت دمکراتیک و کنفدرالیزم دمکراتیک یک سیستم آلترناتیو اجتماعی را می‌آفریند، سبب شد تا رهبر آپو و پ.ک.ک برای همه‌ی خلقها به امید مبدل شوند."

 

دیوان ریاست مشترک کنگره‌ی خلق خاطرنشان کرد، برای آنکه فلسفه‌ی رهبر آپو و پ.ک.ک نیرومندتر نشود، نیروهای فرادست جهان سرمایه‌داری این بار به رهبران پ.ک،ک حمله کردند.

 

"با نام خلق کردستان ما تصمیم آمریکا بر علیه رفقایمان مراد کاراییلان، جمیل باییک و دوران کالکان را به شدت محکوم می‌کنیم. این اقدام سبب می‌شود تا خلقمان بیشتر در اطراف رهبران پ.ک.ک جمع شوند و مبارزات را پر رنگتر کنند."

 

برای فروپاشی فاشیسم باید زنان و جوانان به صفوف پ.ک.ک بپیوندند

در ادامه‌ی بیانیه‌ی کنگره‌ی خلق آمده است: دولت استعمارگر ترکیه برای جلوگیری از مبارزات آزادیبخش کردستان و از بین بردن دستاوردهایش، از تمامی فرصتها استفاده می‌کند. اما برعکس، اکنون دولت ترکیه ضعیف شده است. رژیم فاشیست ترکیه در حال فروپاشی اقتصادی است و همین سبب فروپاشی سیستم فاشیست دولتی آن شده است. برای محقق شدن این هدف باید از تمامی جهات بدون پراکندگی به مبارزاتمان ادامه دهیم. به همین دلیل از زنان و جوانان کردستان دعوت می‌کنیم به صفوف پ.ک.ک بپیوندند.

 

۴۱مین به سال آزادی رهبر آپو تبدیل خواهد شد

" مبارزاتمان پیوسته به پیش می‌رود، با فروپاشی دولت فاشیست ترکیه در بحرانهای اقتصادی، شرایط دمکراتیک شدن در ترکیه محقق خواهد شد. این هم به معنی آزادی رهبر آپوست. بر این اساس، برای آنکه سال ۴۱م پ.ک.ک به سال آزادی رهبر آپو تبدیل شود، خلقمان و دوستانمان هرآنچه لازم باشد انجام خواهند داد. برای شکستن حصر، فروپاشی فاشیسم و آزادی کردستان، در سال ۴١مین سال پ.ک.ک لازم است خلقمان از تمامی جهات مبارزاتش را پر رنگتر کند. فروپاشی دولت ترک فاشیست راه را برای حل مسئله‌ی خلق کرد در همه‌ی بخش‌ها باز خواهد کرد و منطقه‌مان [خاورمیانه] دمکراتیک خواهد شد."

 

در پایان بیانیه‌ی کنگره‌ی خلق آمده است: "با این باور و اعتقاد سالگرد بنیاد نهادن حزبمان را به خلقمان و همه‌ی دوستانمان تبریک می‌گوییم. برای آنکه به سال آزادی رهبر آپو تبدیل شود، امید پیروزی برای همگان در سال ۴١مین سال مبارزات را داریم."