یژاستار: پ.ک.ک ضامن زندگی آزاد زنان است

​​​​​​​فرمانده قرارگاه مرکزی یگانهای زنان آزاد- یژاستار به مناسبت چهلمین سالگرد تاسیس پ.ک.ک بیانیه‌ای منتشر کرد

فرماندهی قرارگاه مرکزی یژاستار در پیام خود اعلام کرده است، "جنبش ما، پ.ک.ک که برای انسانیت به سرچشمه‌ی امید به زندگی آزاد تبدیل شده است وارد ۴۱ امین سال خود شد. چهلمین سالگرد تاسیس پ.ک.ک را ابتدا به بنیانگذار حزبمان رهبر آپو، شهدای قهرمانمان و تمام خلقهای جهان تبریک می‌گوییم. همچنین ابتدا با یاد شهید سارا و شهید هاکی کارر، یاد تمام شهدایمان که سبب وجود پ.ک.ک شدند را گرامی می‌داریم و با آنها عهد می‌بندیم تا از ارزشهای انقلاب دفاع کنیم.

 

زنان در همه‌ی زمینه‌ها فعال هستند

یژاستار به این مسئله اشاره کرد که تاریخ بشریت صدها سال است که شاهد شخصیتهای بی‌نظیری که در راه انقلاب آزادی از وجود خود گذشتند. همچنین در پیام آمده است: تمام نیروهایی که به ارزشهای انسانی حمله کرده‌اند، با مقاومت روبه رو شده‌اند، و همین سبب شکست حملاتشان شده است.

 

دلیل ناکامی رژیم کنونی در عدم دستیابی به اهدافش، مقاومت مقاومتگران است. در سده‌ی ۲۱ تاریخ شاهد همین مقاومت در وجود پ.ک.ک و خلق کرد بود. پ.ک.ک حزب رستاخیز و مقاومت است. نام هزاران قهرمانش در تاریخ ثبت شده است. در عصری که بی‌عدالتی در اوج قرار دارد، پ.ک.ک به امیدی برای تمام خلق‌ها مبدل شده است.

 

در ادامه‌ی پیام یژاستار آمده است: مدرنیته‌ی سرمایه‌داری که می‌خواهد زندگی انسانها را در قفس بیندازد و آنها را اسیر خود کند، همیشه ابتدا زن را هدف قرار داده است و با فلسفه‌ی "ابتدا زنان را هدف قرار بده " خود را سیستماتیک کرده است و زندگی آزاد زنان را هدف حملات خود کرده است. در مقابل جنبش رهبر آپو، پ.ک.ک را بنیان نهاد و خط مبارزه را مشخص کرد. به این شیوه ضربه‌ی سنگینی به سیستم این عصر وارد کرد و به همه اثبات کرد که زندگی تنها با زن معنادار می‌شود. زنان کرد با حزب آزادی زنان کردستان- پاژک به یک حزب تبدیل شده‌اند، همراه یژاستار به ارتش تبدیل شده‌اند، با ک.ژ.ک جامعه‌ی زنان کردستان  صاحب یک سیستم شده‌اند.اما قبل از پ.ک.ک دیده نشده بود که زن در زمینه‌های اجتماعی، سیاسی و نظامی با اراده و خواست خود، از خود دفاع کند و خود را بشناسد. اما اکنون در تمام زمینه‌ها زنان به گونه‌ای فعال پیش گامند. به همین دلیل می‌گوییم پ.ک.ک ضامن زندگی آزاد زنان است.

 

خلق کرد با پ.ک.ک صاحب روح و دانایی شده است

وضعیت خلق کرد نیز مانند وضعیت زنان است. خلق کرد با پ.ک.ک صاحب روح وتفکر خود شد. در ۲۷ نوامبر ۱۹۷٨ داستان زندگی و رستاخیز خلقی دوباره نویسی شد و امروز در هر چهار بخش کردستان شمال، جنوب، روژهلات و روژاوا داستان مقاومت را ثبت می‌کند. زنان، جوانان، پیر و جوان به حقیقت رهبر آپو و پ.ک.ک باور داشتند و حاضر بودند در این راه جان خود را فدا کنند. همانند عگید در مقابل تبهکاران مبارزه کردند و مقاومتی بی‌نظیر انجام دادند.

 

در وجود مقاومتگران کردستان دوباره عدوله و درویش که نماد عشق گم شده‌ی کرد بودند، دوباره زنده شدند. عشق کرد دوباره شکوفه داد و در هر چهار بخش کردستان گسترش یافت. در تمام سال در شمال و مناطق حفاظت شده‌ی مدیا در مقابل پیشرفته‌ترین ادوات جنگی ارتش ترکیه شجاعانه ایستادگی می‌کنند و با تاکتیک جدید جنگ را پیش می‌برند. بدون شک سرچشمه‌ی نیروی گریلاهای آزادی از روح پ.ک.ک مقاومتگر است.‌ امروزه تمام جهان در مورد عشق و مقاومت پ.ک.ک و انقلاب کردستان سخن می‌گویند و آنرا انقلاب خود می‌دانند. این پیشرفتها نشان می‌دهد که پ.ک.ک نه تنها یک حزب کرد و کردستانی، بلکه مدافع تمامی ارزشهای جامعه بشریست.

 

عهد ادامه‌ی مبارزات

راه ما با نور سارا، هاکی و دلال(ها) روشن می‌شود. ارتش زنان آزاد-یژاستار بر خط این رفقا در راه خود ثابت قدم است و هر روز گسترده‌تر می‌شود. مبارزان آزادی که فلسفه‌ی زندگی فدایی را برای خود اساس قرار می‌دهند، در هر زمان و مکانی برای دفاع از ارزشهای آزادی خلق کرد آماده‌اند تا در این راه جان خود را فدا کنند. پیمودن راه آزادی که سارا(ها) آن را آغاز کردند، امروز با برچم، گلناز و مدیا(ها) قدم به قدم به سوی پیروزی می‌رود.

 

همچون یژاستار تا آخر در راه و خطمشی آزادی که شهدای قهرمانمان برایمان مشخص کرده‌اند خواهیم ماند و تا تحقق پیروزی پیش خواهیم رفت. یک بار دیگر عهد می‌بندیم تا نیل به آزادی مبارزه را بدون وقفه ادامه دهیم. ما زندگی آزاد و ارزشمند را که امانت شهدای قهرمانمان است به نسل بعد خواهیم رساند. مبارزه آزادیخواهی را به ثمر می‌رسانیم.