اداره خودمدیریتی: ترکیه مسئول انفجاری است که یک مادر و پسرش را به قتل رساند

اداره خودمدیریتی دموکراتیک شمال و شرق سوریه اعلام کرد که دولت ترکیه و تبهکارانش مسئول انفجاری که روز چهارشنبه در یک خودرو در قامشلو رخ داد هستند.

اداره خودمدیریتی با صدور بیانیه‌ای مکتوب گفت: «دولت ترکیه در مقابل چشمان همه جهان انتقام پیروزی مردم ما در برابر تروریسم و ​​پروژه خشونت را می‌گیرد.»

اداره خودمدیریتی با یادآوری اینکه یک مادر و پسرش در انفجار روز چهارشنبه ۲۸ اوت در قامشلو به قتل رسیدند، افزود: «انفجاری که ترکیه و تبهکارانش عاملانش هستند، با هدف ایجاد هرج و مرج در منطقه و شکستن اراده مردم ما می‌باشد.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «ما بار دیگر به تمام جهان یادآوری می‌کنیم که حملات ترکیه به غیرنظامیان و زیرساخت‌ها تلاشی برای انتقام از پیروزی مردم ما در برابر تروریسم است.» و افزوده:

«دولت ترکیه برای شکستن مقاومت مردم ما در برابر داعش، به احیای داعش کمک می‌کند. افزایش فعالیت‌های داعش در سوریه و سایر مناطق نیز نتیجه همین امر است.»

اداره خودمدیریتی ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های شهدا خاطرنشان کرد که وظیفه همه نهادهای قانونی، بشردوستانه و امنیتی است که در برابر سیاست‌های نسل‌کشی دولت ترکیه بایستند.

اداره خودمدیریتی با واکنش به اینکه حملات جاری مانع تلاش برای تضمین ثبات منطقه می‌شود و منطقه را به جنگی می‌کشاند که خطرات بزرگی را برای همه به همراه خواهد داشت، در پایان گفت: «ما به مقاومت تاریخی‌مان برای تحقق امیدهای مردم خود ادامه خواهیم داد. دشمن هر اندازه به ما ظلم کند، ولی عزم ما برای بقا و مقاومت ما بیشتر خواهد شد.»