اهالی دربسیه برای آزادی رهبر خلق کورد راهپیمایی کردند

مردم دربسیه برای آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان راهپیمایی کردند.

برگزاری راهپیمایی در دربسیه

کنش‌ها در شمال و شرق سوریه برای آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان که در انزوای شدید در زندان امرالی به سر می‌برد و ۴۰ ماه است که اطلاعی از وضعیت وی دریافت نمی‌شود، ادامه دارد.

راهپیمایی با شعار «آزادی برای رهبر عبدالله اوجالان، راه‌حل مسئله کورد» در شهر دربسیه کانتون جزیر برگزار شد. راهپیمایی با حمل پوسترهای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و همچنین پرچم‌های جنبش جامعه دموکراتیک (TEV-DEM) و بنرهایی با مضمون «آزادی برای رهبر عبدالله اوجالان، راه حل مسئله کورد» از میدان زنان آغاز شد.

راهپیمایی که در آن شعارهای «بدون رهبری زندگی ممکن نیست»، «زنده باد رهبر آپو» و «نه به سکوت بین‌المللی» سر داده شد تا میدان شهرداری ادامه یافت.

«آنها از پاردایم عبدالله اوجالان می‌ترسند»

دیانا عبدالله، رئیس مشترک حزب اتحاد دموکراتیک (پ‌ی‌د) در دربسیه انزوای اعمال شده بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را محکوم کرد و خاطرنشان ساخت که دولت ترکیه و نیروهای بین‌المللی انزوا را تشدید کردند زیرا از سیستم جدیدی که مردم در آن خود را اداره می‌کنند می‌ترسند.

دیانا عبدالله با محکوم کردن سکوت سازمان‌های حقوقی بین‌المللی، سازمان ملل و سازمان‌های حقوق بشری تاکید کرد که این نهادها مسئول سلامت رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان هستند.

در این کنش تاکید شد که تا دست‌یابی به آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، مردم باید همچنان در میدان‌ها حضور داشته باشند.