تصویر

اهالی کانتون فرات پیکر شهید آرمانج و شهید اسماعیل را تشییع کردند

اهالی کانتون فرات به آرامستان شهید دجله رفتند تا پیکر شهید آرمانج کوبانی و شهید اسماعیل عضو نیروهای سوریه دمکراتیک ‌‌‌(ق‌س‌د‌) را تشییع کنند.

مراسم خاکسپاری شهدا

صدها تن از شهروندان کانتون فرات، نهادها و سازمان‌های مرتبط با اداره خودمدیریتی و خانواده‌های شهدا برای تشییع پیکر شهید نیروهای کماندو، آرمانج کوبانی (ایمن عثمان) و شهید اسماعیل (اسماعیل قادر) گرد هم آمدند. شهید آرمانج کوبانی ۲۶ می در حین انجام وظیفه به شهادت رسید. همچنین شهید اسماعیل عضو ق‌س‌د نیز در ۲۳ می بر اثر سکته قلبی درگذشت. شهروندان با برگزاری مراسمی دسته جمعی آنها را به خاک سپردند.

این مراسم با یک دقیقه احترام آغاز شد و پس از ادای احترام، بدیعه مهو رئیس مشترک مجلس خانواده شهدای شهر شرانه سخنرانی کرد و گفت که انقلاب روژاوا ادامه دارد و ما برای ساختن یک زندگی برابر هزینه خواهیم داد. در ادامه سخنان وی آمده است: «ما هزاران شهید داده‌ایم تا پیروزی را به دست آوریم. وظیفه ما این است که قدر شهدا را بدانیم. رهبر آپو می‌گوید شهید فلسفه زندگی است، ما باید از شهدای خود صیانت کنیم.»

پولات آمد یکی از اعضای اداره مجلس نظامی کوبانی نیز در این مراسم سخنرانی کرد و گفت: «هر اتفاقی بیفتد ما پیروز خواهیم شد. تاریخ خلق کورد با کشتار و نسل‌کشی درآمیخته است. ما برای آرمان خود در هر چهار بخش کوردستان مبارزه خواهیم کرد. موفقیت را با وجود شهدا تضمین خواهیم کرد. ما کوردها مقاومت می‌کنیم و هر جا که باشد، باید بایستیم.»

پس از پایان سخنان، گواهی شهدا قرائت و به خانواده‌های آنان تحویل داده شد. این مراسم با سر دادن شعار به پایان رسید.