اهالی کانتون جزیره علیه نظام شکنجه در امرالی راهپیمایی کردند

اهالی کانتون جزیره علیه نظام شکنجه امرالی در شهر دربیسی راهپیمایی کردند.

اهالی شهرهای دربیسی، تِل‌تَمر و زِرگان علیه نظام شکنجه و نسل‌کشی امرالی راهپیمایی کردند و برای آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان فراخوان گسترش مبارزه را دادند.

اهالی شهرهای دربیسی، تل‌تمر و زرگان با هدف محکوم کردن نظام شکنجه و قتل‌عام امرالی که بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان تحمیل می‌شود، در شهر دربیسی گردهم آمدند و راهپیمایی کردند.

اهالی از میدان زن آزاد راهپیمایی خود را آغاز کردند. در این راهپیمایی،‌ تصاویر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و پلاکارت‌های ‌«آزادی رهبر آپو آزادی خلق‌ها است» را برافراشتند و شعار ‌«بدون رهبری حیات میسر نیست» را سر دادند.

اهالی، راهپیمایی خود را در میدان شهدا متوقف کردند. در آنجا،‌ عضو ابتکارعمل خلق برای آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در شهر دربیسی، فادی حسن سخنرانی کرد. فادی حسن اعلام کرد که مشکلات خاورمیانه با عملی کردن اندیشه‌های رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان به رهیافت می‌رسند و گفت‌: ‌«رهبر عبدالله اوجالان علیه نظام انکار، قتل‌عام و سرکوب مبارزه می‌کند و زندان امرالی را به مرکز اشاعه اندیشه‌های آزادی مبدل کرده است.‌»

عضو ابتکارعمل خلق برای آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در شهر تل‌تمر، آیهان یونس تمام خلق‌ها، زنان و جوانان را فراخواند که برای آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان مبارزه را گسترش دهند.

این کنش با سردادن شعارهای ‌«زنده‌باد رهبر آپو»، ‌«بدون رهبری حیات میسر نیست» و ‌«مقاومت زندگیست» به پایان رسید.