انزوای امرالی و حملات نسل‌کشی محکوم شدند

شکنجه تحمیل انزوا بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در کانتون تبقا محکوم شد.

مجلس خانواده‌های شهدای کانتون تبقا برای محکوم کردن نظام شکنجه و قتل‌عام علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان با شعار ‌«با همبستگی، در امرالی را می‌شکنیم و رهبر آپو را آزاد می‌کنیم» یک راهپیمایی توده‌ای برگزار کرد.

در این راهپیمایی، اهالی تبقا، نمایندگان خودمدیریتی دمکراتیک، شوراها و مجالس، حزب آینده سوریه، مجلس گردهمایی زنان زنوبیا، نیروهای امنیت داخلی-زنان و مجلس خانواده‌های شهدا، مشارکت کردند.

این راهپیمایی از پارک شهید هَورین خَلَف آغاز شده و تا به ساختمان مجلس خانواده‌های شهدا ادامه داشت. در آنجا بیانیه‌ای از سوی ریاست‌ مشترک هیئت خانواده‌های شهدا و مجروحین کانتون شهبا، فوزا محمد داده شد.

در این بیانیه اعلام شده بیش از ۲۵ سال است که توطئه بین‌المللی علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان می‌گذرد. هدف از انجام این  توطئه این بود که خلق کورد به به امید آزادی خود بروی خاک کوردستان نرسد، دختران و پسران به سوی کوهستان‌های مقاومت نروند و کوردستان همیشه مستعمره و متلاشی بماند.

همچنین در محتوای این بیانیه، اشاره شده است که این توطئه به شیوه‌ای از قبل برنامه‌ریزی شده و برای عملی کردن منافع نیروهای جهانی و محلی کاپیتالیست و ملی‌گرا اجرایی شده است تا حقایق تاریخ خلق کورد را باژگون و سیاهنمایی کنند.

در این بیانیه، تداوم دریافت نکردن اطلاعی از وضعیت تندرستی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، تداوم نظام شکنجه و قتل‌عام علیه او و همچنین سکوت سازمان‌های حقوق‌بشری مرتبط، به مثابه تداوم توطئه بین‌المللی عنوان و محکوم شده است.

همچنین گفته شد که آنان پیرو راه و تفکر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان خواهند بود، از مقاومت علیه فاشیسم دست بردار نشده و تا زمان به پایان رساندن این نظام تحمیلی بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و محقق شدن آزادی جسمانی وی، مبارزه خود را گسترش خواهند داد.

در پایان، کبوترهای صلح آزاد شدند و شعارهای ‌«زنده‌باد خواهری و برادری خلق‌ها» و ‌«بدون رهبری حیات میسر نیست» سرداده شدند.