برای شهید باگر کوردستان یک مراسم گرامیداشت برگزار شد

مجلس خانواده‌های شهدا برای گریلای ه‌پ‌گ، باگِر کوردستان ‌(نورالدین شنو) که مورخ ۱۴ ژوئن در منطقه آواشین شهید شده بود، در روستای جولی عامود، یک مرسم گرامیداشت و یادبود برگزار کرد.

مراسم گرامیداشت شهدا

مجلس خانواده‌های شهدا برای گریلای نیروهای مدافع خلق ‌(ه‌پ‌گ‌)، شهید باگر کوردستان ‌(نورالدین شنو) که مورخ ۱۴ ژوئن در مناطق محافظتی مدیا به شهادت رسید، در روستای جولی منطقه عاموده یک مراسم یاد بود و گرامیداشت برگزار کرد.

در این مراسم اهالی عاموده، اعضای نهادهای خودمدیریتی دمکراتیک، اعضای مجلس خانواده‌های شهدا حضور داشتند. اعضای مجلس خانواده‌های شهدا، زیوور علی سخنرانی کرد و به تاریخ کوردها و دشواری‌های آن اشاره نمود و گفت‌:‌‌ ‌«ما به شهدا قول می‌دهیم که پیرو راه آنان خواهیم بود.‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌»

عضو مدیریت کنگره استار، نورا حسن نیز گفت‌:‌‌ ‌«باید برای ایجاد کردن کشوری دمکراتیک و آزاد، مبارزه خود را گسترش دهیم.‌»

همچنین عضو مدیریت مجلس شهرک سنجق سادون، محمد سلیمان سخنرانی کرد و گفت‌ شهرک سنجق سادون مکان شهداست و به نام شهید باگر کوردستان یک پارک احداث شده است.

عموی شهید باگر کوردستان، ابراهیم شنو به عنوان عضوی از خانواده، درباره زندگانی شهید باگر کوردستان سخنرانی کرد و گفت‌: ‌«شهید باگر در دل ما زنده خواهد بود و ما راه او را ادامه خواهیم داد.‌»

در پایان مراسم، مشخصات شهید قرائت شد و به خانواده‌ او تحویل داده شد.