بیلان یک ساله مقاومت عفرین: ٢۶۵ نظامی و مزدور رژیم ترکیه به هلاکت رسیدند

نیروهای رهایی‌بخش عفرین بیلان یکساله جنگ علیه ارتش اشغالگر ترکیه و مزدورانش را منتشر کرد.

مرکز مطبوعات نیروهای رهایی‌بخش عفرین (HRE) در اطلاعیه‌ای آمار جنگ و مقاومت علیه ارتش اشغالگر ترک و مزدورانش در طول سال ٢٠٢٠ را منتشر کرد.

در اطلاعیه HRE آمده است که دولت ترکیه و مزدورانش به انحای گوناگون از جمله قتل، ربودن، تغییر دمگرافی، آسیمیلاسیون جنایت علیه بشریت را در عفرین اشغالی ادامه داده‌اند.

بیانیه می‌افزاید:"رژیم ترک از یک سو تغییر دمگرافیک عفرین اشغالی را ادامه داده و از سوی دیگر در تلاش نابود کردن جغرافیا و تاریخ عفرین است. روزانه ساکنان این منطقه و طبیعت آن را آماج حملات توپخانه‌ای شدید قرار می‌دهد. مردمی که به دلیل اشغالگری رژیم ترک مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شده‌اند، یکبار دیگر با انواع حملات نابودگرانه دست به گریبان هستند."

'٢۶۵ نظامی و مزدور رژیم ترک کشته شدند'

بر پایه اطلاعیه HRE آمار سال ٢٠٢٠ مبارزه عفرین اشغالی بدین شرح است:

"در سال ٢٠٢٠ در مجموع ١۵٣ عملیات علیه ارتش اشغالگر ترک و مزدورانش در عفرین اشغالی به انجام رسیدند. در این عملیات‌ها؛

- ٢۶۵ مزدور و نظامی کشته شدند که شامل ٢٣۵ نفر مزدور و ٣٠ ارتشی ترک می‌باشند.

- ٢١۴ مزدور و نظامی زخمی شدند که شامل ١٧٢ مزدور و ۴٢ ارتشی ترکیه می‌باشند.

مبارزان HRE در طول سال گذشته ١٢ قبضه اسلحه کلاشینکف (آک۴٧) و تعداد زیادی مخزن و گلوله‌ آن، ١ قبضه اسلحه ام١۶، ٢ قبضه اسلحه آ۴، ٢ قبضه اسلحه بی‌کی‌سی، ١ راکت‌انداز آرپی‌جی٧، ١ قبضه اسلحه ام‌پی‌تی ٧۶، ٣ دستگاه بی‌سیم، یک دوربین شکاری، ۵ دستگاه تلفن، ١ دستگاه مسافت‌پیما، ١ دوربین شب، ١ دوربین روز، مقادیر فراوانی مدارک سازمانی و ابزار نظامی را ضبط کردند.

همچنین ٣۵ خودرو، ٣ دوشکا و ٢ پهپاد منهدم شدند. به ١١ خودرو از جمله تانک و خودروهای زرهی ضربه وارد شد.

ارتش اشغالگر ترک در سال ٢٠٢٠ در مجموع ٣٧۵ بار منطقه را هدف توپباران قرار داد.

'٧ غیرنظامی و ٢٠ مبارز HRE به شهادت رسیدند'

در این حملات ٧ غیرنظامی به شهادت رسیدند و ١۴ غیرنظامی شامل چند کودک زخمی شدند. همچنین مزدوران رژیم ترک ٢ بار به حمله زمینی دست زدند.

HRE در پایان اعلام کرده است که در جریان جنگ و مقاومت یک ساله علیه ارتش اشغالگر ترک و مزدورانش در عفرین اشغالی ٢٠ مبارز نیروهای رهایی‌بخش عفرین به شهادت رسیده‌اند."