تصویر

بزرگان دیرالزور خواستار توقف حملات به دیرالزور شدند

بزرگان قبایل دیرالزور از نیروها و قبایل مناطق حکومت دمشق خواستند تا برای توقف حملات نیروهای دولت دمشق به دیرالزور تلاش کنند.

بزرگان قبایل دیرالزور در مقابل حملات نیروهای دولتی دمشق در حومه دیرالزور به پا خاستند، آنها این حمله را محکوم کردند و گفتند، نیرویی به نام نیروهای قبایل وجود ندارد. بزرگان از قبایل مناطق حکومت دمشق خواستند تا با هم برای یافتن راه حل گام بردارند.

عاید آل عبدالله خلیفه بزرگ طایفه شوِت روستای ابوحردون در گفتگو با برگزاری فرات (ANF) درباره این موضوع گفت: «به نام ساکنان روستای ابوحردون، تهدیدها و حملات دولت دمشق به منطقه خود را محکوم می‌کنیم. در نتیجه آن حملات خسارات زیادی وارد شده و کودکان کشته شدند، ساکنان آن روستاها مجبور شدند خانه‌های خود را ترک کنند.  به نام تمام قبایل منطقه، از ائتلاف بین المللی و همه کسانی که بر دولت دمشق نفوذ دارند می‌خواهیم تا بر آنها فشار وارد کنند تا با نیروهای سوریه دموکراتیک گفت وگو کنند و با هم به سمت راه حل حرکت کنند.»

بزرگ قبیله شوِت در ادامه سخنان خود با بیان اینکه نیرویی به نام نیروهای قبیله‌ای وجود ندارد، گفت: «دولت دمشق مدعی است که این حملات توسط نیروهای قبیله‌ای انجام شده است، اما چیزی به نام قوای قبیله‌ای وجود ندارد، چون همه ما یک قبیله هستیم. آنها می‌خواهند با این سیاست در این مناطق کار کنند. اداره خودمدیریتی شمال و شرق سوریه بارها سعی کرده با دولت دمشق گفت و گو کند، زیرا اداره خودمدیریتی صلح طلب است و هرگز خواستار تخریب و جنگ نیست. بار دیگر به نام تمام قبایل منطقه، ما خواستار گفتگوی سوری - سوری برای یافتن راه حلی برای همه مردم سوریه هستیم. همچنین درخواست ما از مردم ما که در کنار دولت دمشق هستند، این است که به ادعاهایی که مطرح می‌شود، توجه نکنند.»

بزرگ قبیله ابوگان، عبدالعزیز ابوحمد نیز موضع خود را بیان کرد و گفت: «به عنوان شهروندان سوریه، این حملات را محکوم می‌کنیم، زیرا تمام حملات و کشتارهایی که در نتیجه آن حملات رخ می‌دهد، علیه غیرنظامیان انجام می‌شود. ما همه مردم سوریه هستیم و از مردم صلح طلب در مناطق خودمدیریتی و مناطق دولتی دمشق می‌خواهیم که راه حلی برای این جنگ بیابند.»

ابوحمد از قبایل مناطق حکومت دمشق خواست دست به دست هم بدهند و با هم برای یافتن راه حل گام بردارند و گفت: «درخواست ما از مردم ما این است که همه ما یکی هستیم و هیچ تفاوتی بین ما نیست. همه باید از یکدیگر حمایت کنیم، زیرا ما همه از یک کشور هستیم و هیچ‌کس بین گروه‌ها تفاوتی قائل نیست. خساراتی که وارد می‌شود همه مردم سوریه را تحت تاثیر قرار می‌دهد. همچنین ما از قبایل در مناطق اداره خودمدیریتی و مناطق دولت دمشق، می‌خواهیم با هم بر سر میز مذاکره بنشینند و صلح را در این مناطق ایجاد کنند. بر این اساس ما از مردم آنجا، فرزندانمان، برادرانمان در آن مناطق می‌خواهیم که این جنگ را متوقف کنند.»