حملات نسل‌کشی دولت ترکیه محکوم شدند

حملات نسل‌کشی دولت اشغالگر ترکیه در تبقا، رقا و عین‌عیسی محکوم شد.

محکوم کردن حملات اشغالگرانه ترکیه

۲۸ اوت در شهر قامشلو یک بمبی که از قبل در خودرویی جای گذاری شده بود، منفجر شد. در نتیجه این انفجار، دایه خالده محمد شریف و پسرش هژار سلیمان به شهادت رسیدند. در روز ۲۹ اوت نیز پهپادهای دولت اشغالگر ترکیه، شهر عامود را بمباران کردند، در نتیجه این بمباران نیز، شهروندی به نام هانی الخلف شهید شد و ۲ شهروند دیگر نیز مجروح شدند.

رقا

با هدف محکوم کردن این حملات، مجلس زنان پ‌ی‌د‌ در کانتون رقا بیانیه‌ای داد. این بیانیه با مشارکت اعضای مجالس زنان حزب ایجاد و توسعه، حزب برادری کوردستان، حزب نوژَن و دمکارسی سوریه، حزب دمکرات کورد-سوریه، حزب سبز دمکرات، حزب چپ کورد در سوریه، حزب سوریه آینده، گردهمایی زنان زنوبیا، مجلس سوریه دمکراتیک ‌‌‌(م‌‌س‌د) و مجلس ادلب الخدرا در مقابل ساختمان پ‌ی‌د در رقا در زمان ارائه این بیانیه مشارکت کردند.

سخنگوی مجلس زنان پ‌ی‌د، فاطمه خلیل بیانیه را قرائت کرد.

فاطمه خلیل حملات دولت اشغالگر ترکیه علیه منطقه را محکوم کرد و گفت‌: ‌«دولت اشغالگر ترکیه از ابتدای ناآرامی‌ها سوریه تا کنون در تلاش است به خیال‌های خود عمل کند. به همین علت قبل از همگان، ‌خلق کورد و تمامی خلق‌های سوریه را با پهپادها هدف می‌گیرد تا اراده و مبارزه‌شان برای دمکراسی را از میان بردارد.»

فاطمه گفت که در مبارزه رهیافت سیاسی صلح‌آمیز دمکراتیک را ادامه خواهند داد. شورای امنیت سازمان ملل فراخوانده شد که در مقابل دولت اشغالگر ترکیه احکامی سنگین کند.

تبقا

مجلس خانواده‌های شهدا در کانتون تبقا نیز با همان هدف بیانیه داد. این بیانیه در میدان شهیدان شهر تبقا با مشارکت خانواده‌های شهدا، مادران صلح و اعضای گردهمایی زنان زنوبیا، ارائه شد.

ریاست مشترک مجلس خانواده‌های شهدا در تبقا، هیند علی خلیل بیانیه را قرائت کرد.

در این بیانیه آمده است‌: ‌«دولت فاشیست ترکیه با منطق نسل‌کشی با خلق ما می‌جنگد، تلاش می‌کد تا اراده و مبارزه علیه ترور و مبارزه ایجاد جامعه‌ای آزاد را شکست دهد.»

در این بیانیه اشاره شده است، اهالی منطقه که برای دفاع از کشور و دستاوردها، جان خود را فدا کرده‌اند و گفته شد که آنان پیرو راه شهدا می‌باشند.

عین عیسی

اهالی شهر عین‌عیسی و مهاجران شهر گریسپی که اشغال شدهاست علیه حملات اشغالگرانه یک راهپیمایی برگزار کردند. اهالی از چهارراه پلیس‌ نظامی به سوی چهارراه شهید جودی راهپیمایی کردند. در این راهپیمایی پلاکارتی‌ با عنوان ‌«با اراده زنان آزاد ما به سیاست‌های نسل‌کشی و اشغالگری پایان خواهیم داد» برافراشته شد و تصاویر شهید خالده شریف، روزنامه‌نگاران شهید گلستان تارا و هیرو بهاالدین برافراشته شدند.

مشارکت کنندگان شعارهای ‌«از جان خون همراه تواییم ای شهید» و ‌«زنده‌باد ق‌س‌د» را سردادند. راهپیمایان در چهارراه شهید جودی تجمع کردند. در آنجا مدیریت کنگره استار، رقیه محمد سخنرانی کرد. رقیه محمد حملات دولت اشغالگر ترکیه علیه زنان مبارز را محکوم کرد و قول پیروی از راه شهدا را داد.

این کنش با سردادن شعارهای ‌«از جان و خون همراه‌ تواییم ای شهید» به پایان رسید.