هزاران نفر در حلب علیه توطئه بین‌المللی راهپیمایی کردند

هزاران نفر در شهر حلب، توطئه ۹ اکتبر علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را با انجام راهپمایی توده‌ای، محکوم کردند.

با فرارسیدن ۲۶مین سالگرد توطئه بین‌المللی علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان که در روز ۹ اکتبر ۱۹۸۸ آغاز شد، در حلب یک راهپیمایی اعتراضی برگزار شد.

هزاران نفر از اهالی محله‌های شیخ مقصود و اشرفیه حلب که مغازه‌هایشان را به نشانه اعتصاب و اعتراض باز نکرده و در راهپیمایی محکوم کردن توطئه بین‌المللی و نظام شکنجه و قتل‌عام در امرالی مشارکت کردند.

اهالی با برافراشتن پلاکارت‌هایی با عناوین ‌«آزادی برای رهبر آپو، راه‌حل سیاسی برای مسئله کورد»، ‌«ما توطئه را شکست خواهیم داد»، ‌«برابری و اتحاد خلق‌ها پیروز خواهد شد» و تصاویر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در مقابل سالن ۸ مارس راهپیمایی خود را آغاز کردند. در این راهپیمایی شعارهایی برای درود فرستادن به مقاومت رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان سرداده شد.

اهالی که در کوچه‌های شیخ‌مقصود و اشرفیه راهپیمایی کردند، در مقابل فرهنگ و هنر جمیل هورو در محله اشرفیه به راهپیمایی خود پایان داده و آن را به یک تجمع مبدل کردند. پس از انجام یک دقیقه سکوت برای ادای احترام به یاد شهدا، هِوین سلیمان ریاست مشترک مجلس کل شیخ مقصود و اشرفیه و مدیر نمایندگی سازمان‌ حزب اتحاد دمکراتیک ‌(پ‌ی‌د) وَلات مَمو سخنرانی کردند.

هوین سلیمان اعلام کرد که اراده خلق‌ها در مقابل تلاش‌های فاشیست‌ها با هدف سیاهنمایی اندیشه‌های رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، به یک سپر مبدل شده است.

هوین سلیمان یادآور شد که دولت‌های کاپیتالیست با همدستی حزب دمکرات کوردستان ‌(پ‌د‌ک) با اسیر گرفتن رهبری خواستند که مبارزه را به پایان برسانند و گفت‌: ‌«۲۶ سال است که از توطئه بین‌المللی می‌گذرد اما اهداف توطئه‌گران به موفقیت نرسیدند.‌»‌

هوین سلیمان خاطر نشان کرد که دستاوردهای خلق‌ها در شمال و شرق‌ سوریه از نتایج اندیشه‌های رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان می‌باشد.

ولات ممو نیز مراحل توطئه بین‌المللی را بازگو کرده و اعلام نمود که راه‌حل مسئه کورد در امرالی است.

ممو گفت با آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، مسئله کورد و تمام مشکلات خاورمیانه به رهیافت می‌رسد.