جامعه اسلامی کوردستان عید قربان را جشن گرفت

جامعه اسلامی کوردستان به مناسبت عید قربان پیام همبستگی و اتحاد داد.

عید قربان

جامعه اسلامی کوردستان به مناسبت عید قربان پیامی مکتوب منتشر کرد.

در این پیام آمده بود:

«در این عید مقدس، آرامش و شادی دور هم جمع‌شدن را تجربه می‌کنیم. رحمت و برکت خداوند در این روز مبارک بر همه ما باد. اعیاد روزهای استثنایی است که اتحاد و همبستگی ما، احساس خواهری-برادری ما تقویت می‌شود و خوش‌بینی غالب می‌شود. ما بعنوان خلق کورد روزهای سختی را تجربه می‌کنیم. ظلم و بی‌قانونی بر مردم ما که تحت اشغال است روز به روز بیشتر می‌شود. اعمال غیرقانونی، بی‌عدالتی و نقض حقوق بشر دولت ترکیه هر روز به طرق مختلف بر مردم ما منعکس می‌شود. سرانجام اراده مردم ما در جولمرگ را غصب کرد و این پیام را داد که دوباره به بی‌قانونی ۱۰۰ ساله خود ادامه خواهد داد. حملات مداوم اشغالگران در باشور کوردستان و روژاوا، صلح و آرامش مردم ما را تحت الشعاع قرار داده و جان غیرنظامیان بی‌گناه را تهدید می‌کند. علیرغم همه سختی‌هایی که در این اعیاد تجربه می‌کنیم، بار دیگر این باور را با مردم خود در میان می‌گذاریم که باید بدون از دست دادن امید، در همبستگی و اتحاد باشیم. ایمان به ما می‌آموزد که عدالت، صلح و برادری با ارزش‌ترین فضیلت‌ها هستند. ما به مبارزه خود برای این ارزش‌ها ادامه خواهیم داد تا مردم ما به آزادی و حقوق بشر خود دست یابند.

دعای ما برای مردمی است که در ظلم و ستم هستند. از خدا می‌خواهیم که به کل جغرافیای اسلامی، به ویژه مردم کورد، آینده‌ای سرشار از صلح، عدالت و آزادی عطا کند. امیدواریم این عید مقدس منجر به پایان یافتن رنج و عدالت و برقراری صلح دائمی در جغرافیای ما شود.

خداوند متعال می‌فرماید: «ای کسانی که ایمان آورده‌اید! صبر پیشه کنید و در صبر و شکیبایی با یکدیگر رقابت کنید و از خدا بترسید، باشد که رستگار شوید. (آل عمران).»

خداوند در آیه‌ای دیگر می‌فرماید: «به ستمکاران گرایش نکنید. در غیر این صورت آتش به شما خواهد رسید. شما جز خدا یاوری ندارید؛ بعدها هیچ کمکی دریافت نخواهید کرد. (سوره هود)»

ما مجدداً مردم خود را به صبر و مبارزه با این ظلم دعوت می‌کنیم.»