ک‌ج‌د‌ک-اروپا و پ‌ی‌د-اروپا‌: لازم است چهره خونخوارانه اردوغان دیکتاتور در همه جا رسوا شود

ک‌ج‌د‌ک-اروپا و پ‌ی‌د-اروپا‌ گفتند‌: ‌«ارتش دولت اشغالگر ترکیه و قاتل، در کوردستان نسل‌کشی انجام می‌دهد. با کنش‌ و اعتراضات باید موضع دمکراتیک خود را افزایش دهیم.‌»

در بیانیه کتبی ک‌ج‌د‌ک-اروپا و پ‌ی‌د-اروپا‌ اینچنین آمده است‌: ‌«این روزها در شمال و شرق سوریه برای اینکه خلق بهتر در مدیریت دمکراتیک جای بگیرد، تدارکات انتخابات انجام می‌شود. در چنین مقطعی در برابر خلق مدنی قتل‌عام‌ افزایش یافته است.‌»

این بیانیه به حملات دولت اشغالگر ترکیه اشاره کرده است که توسط پهپادهای مسلح انجام می‌دهد و در حمله اخیر ۴ مبارز شهید شدند و ۱۱ شهروند مدنی نیز مجروح شدند و آمده است‌: ‌«اردوغان دیکتاتور اعلام کرده است که اجازه نمی‌دهد انتخابات ۱۱ ژوئن برگزار شود و هرچه از دستشان برآید انجام خواهد داد. اگر اردوغان تبهکاران وحشی مثل داعش را تامین کند و سلاح و غذا و هرگونه پشتیبانی از آنان به عمل آورد. این سخنان و درخواست‌های او در گلویش گیر خواهد کرد.

وظیفه و مسئولیت اساسی ما اینست که در مقابل حملات قتل‌عام‌گرایانه دولت ترکیه ما از خودمدیریتی دمکراتیک حمایت کنیم. خودمدیریتی دمکراتیک در شمال و شرق سوریه اراده خلق را اساس می‌گیرد.‌‌

ما هرکسی را فرا می‌خوانیم،‌ برای اینکه انتخابات با مشارکتی قوی انجام شود و با اراده دمکراتیک در سوریه توسعه یابد،‌ پشتیبانی کنیم. ما خلق خود در اروپا را فرا می‌خوانیم که‌؛ در مقابل این حملات تروریستی دولت ترکیه از  خلق‌های شمال و شرق سوریه حمایت کنند. همچنین چهره خونخوار اردوغان دیکتاتور را در همه جا رسوا کنیم. با کنش‌ها و اعتراضات ما باید موضع دمکراتیک خود را افزایش دهیم.‌»