تصویر

کوردیناسیون زنان خودمدیریتی دمکراتیک فراخوان قوی‌تر کردن مبارزه را داد

کوردیناسیون زنان خودمدیریتی دمکراتیک کانتون فرات و زنان روزنامه‌نگار علیه حملات دولت اشغالگر ترکیه علیه روزنامه‌نگاران، فراخوان قوی‌تر کردن مبارزه را داد.

محکوم کردن حمله علیه مطبوعات و رسانه آزاد

براثر حمله پهپادی دیروز دولت اشغالگر ترکیه در منطقه سیدصادق شهر سلیمانیه علیه خودروی روزنامه‌نگاران کورد، دو زن روزنامه‌نگار، گلستان تارا و هیرو بهاالدین شهید شدند. در این حمله ۶ نفر دیگر از جمله مسئول رسانه‌های مجازی شرکت مطبوعاتی چتر پروداکشن، رِیبین بکر نیز مجروح شدند.

کوردیناسیون زنان خودمدیریتی دمکراتیک کانتون فرات و روزنامه‌نگاران زن، برضد حملات علیه روزنامه‌نگاران، کنشی اعتراضی انجام داده و تمام نها‌دهای حقوق‌بشری را فراخواندند که به این موضوع حساسیت نشان دهند.

بیانیه کوردیناسیون زنان از سوی سخنگوی شورای آموزش و فراگیری کانتون فرات،‌ سوزدار محمد قرائت شد.‌

در این بیانیه آمده است‌:

‌«همانگونه که هرکسی می‌داند، دولت اشغالگر ترکیه در سیاست‌های قتل‌عام‌گرایانه و انکارگری خود اصرار می‌کند. اعمال وحشیانه علیه انسان، طبیعت و موجودات روا می‌دارد. مدتی است که دولت اشغالگر ترکیه با همدستی حزب دمکرات کوردستان ‌(پ‌د‌ک) خاک باشور کوردستان را بخش به بخش اشغال می‌کند و روزانه شهروندان را هدف می‌گیرد. کسانیکه این حقایق دولت ترکیه را با خلق در باشور کوردستان و با تمام خلق کورد در عرصه بین‌المللی به اشتراک می‌گذارند و اطلاع‌رسانی می‌کنند، مطبوعات آزاد و روزنامه‌نگاران هستند. همانگونه که هرکسی مطلع است، روزنامه‌نگاران در چهارسوی جهان هر روز جان و زندگی خود را به خطر می‌اندازند تا حقایق وقایع را برای افکار عمومی ابراز کنند و تخلفات را روشن کنند.

هدف این حملات، ساکت کردن صدای حقیقت و راستی و متوقف کردن قلم است. ما نیز به عنوان کوردیناسیون زنان خودمدیریتی دمکراتیک، حمله عیه روزنامه‌نگاران را محکوم می‌کنیم، به خانواده‌ها تسلیت می‌گوییم و برای مجروحان شفای عاجل را خواستاریم.

ما به عنوان کوردیناسیون زنان، در مقابل این واقعه، بدون برخورد و واکنش نخواهیم ماند و ما مبارزه گلستان تارا، هیرو بهاالدین و تمام شهدا را به بنیاد کار، کنش و مبارازت حیات آزاد مبدل خواهیم کرد. فراخوان ما برای تمام زنان اینست که سطح مبارزات خود را ارتقا دهند. فراخوان ما برای فدراسیون، اتحادیه اروپا و سازمان‌های حقوق‌بشری اینست که علیه دولت ترکیه موضع‌گیری کنند.‌»