عملیات اشغالگری در کوهستان آگری ادامه دارد

دولت ترکیه حملات اشغالگری خود علیه منطقه کوهستانی آگری را که آغاز کرده بود، ادامه می‌دهد و آمد و رفت از کوهستان‌های این منطقه ممنوع اعلام کرده است.

حملات اشغالگرانه دولت ترکیه

عملیات اشغالگرانه‌ای که روز ۱۸ ژوئن در منطقه قتا رش کوهستان آگری و دیگر مناطق از جمله بازید و آگری،‌ با مشارکت هزاران سرباز، پلیس و ژاندارمری آغاز شده بود،‌ ادامه دارد. منطقه قتا رش یک روز مداوما توسط هلیکوپترها و هواپیماهای جنگی بمباران شد.

آمد و رفت به کوهستان‌ها ممنوع شد

همچنین بدلیل عملیات‌های اشغالگرانه،‌‌ آمد و رفت به آن مناطق و  کوهستان‌ها نیز ممنوع شده است. طبق اطلاعاتی که بدست آمده، روستائیان بدلیل عملیات‌ها نمی‌توانند دام خود را در کوهستان‌ها به چرا ببرند و روستائیان از کوهستان‌ها بیرون رانده شدند.

شکنجه کردن جنازه

وزارت کشور ترکیه بیانیه داد که در جنگ میان گریلاهای آزادی‌بخش و سربازان ترکیه ت‌س‌ک، یگ گریلا شهید شده است.

مشخص شده است‌، گریلای به شهادت رسیده یلماز اونر ‌(شیخ‌موس ملازگر) است و پیکر او تبه خانواده‌اش تحویل داده شده است. برای خاکسپاری پیکر گریلای نیروهای مدافع خلق ‌(ه‌پ‌گ)، اونر را به ملازگر برده شده است، پیکر اونر مورد شکنجه قرار گرفته و پس از اینکه به خانواده تحویل داده شده است، خانواده او مراسمات دینی برای خاکسپاری را انجام دادند، پیکر او را به خاک سپردند.

همچنین کسی که مراسمات و واجبات لازمه برای پیکر او را انجام داده بود گفت‌: ‌«در تصاویری که در رسانه‌های مجازی پخش شده بود، پیکر او صدمه ندیده بود. اما زمانیکه پیکر او را به ما تحویل دادند، دیدیم که به شیوه‌ای خودسرانه، دست، گردن، سر، شکم و پاهای او را زخمی کرده و یا شکسته‌اند.‌»