مقاومت در کمپ‌ها بهتر از زندگی در زیر پرچم ENKS است

آوارگان عفرینی که در کمپ برخودان در شهبا سکونت دارند، قبول ندارند که به عفرین بازگشته و تحت حاکمیت اشغالگری ترک زندگی کنند. همچنین این آوارگان فریب وعده‌های شورای میهنی کورد سوریه برای بازگشت به عفرین را نمی‌خورند.

شورای میهنی کورد سوریه (ENKS) مخفی کردن واقعیات عفرین را همچنان ادامه می‌دهد. این شورا از طریق انتشار اخبار نادرست در رسانه‌ها، در راستای منافع دولت ترک گام بر می‌دارد. شورای میهنی کورد سوریه که بخشی از ائتلاف ضد رژیم سوریه است، از طریق دفاتر خود در شهرهای ترکیه، شهرهای اشغال شده در سوریه و شهرهای باشور کوردستان فعالیت کرده و در این باره تلاش می‌کند تا تمام جنایات دولت ترک علیه کورد را تطهیر کند.

آوارگان شهر عفرین که هم اکنون در کمپ برخودان در شهبا سکونت دارند از اقدام شورای میهنی کورد سوریه علیه کوردها ابراز نارضایتی کرده‌اند، زیرا این شورا با تمام قوا تلاش می‌کند تا پروژه ملت دمکراتیک را با شکست مواجه سازد.

هاجر سلیم از آوارگان عفرینی در کمپ برخودان اعلام نمود که اقدامات شورای میهنی کورد سوریه جدا از اقدامات تبهکاران جبهه النصره نبوده و تنها هدف اصلی آنان قتل‌عام و نابودی کوردهاست. وی در ادامه اظهار داشت: برای حفاظت از شرف و ناموس خود، ما از عفرین خارج شدیم. ما زندگی زیر پرچم اشغالگری را نپذیرفتیم و تا زمان رهایی عفرین مقاومتمان را ادامه می‌دهیم. نه تاریخ و نه کورد، اقدامات خائنانه آنها را از یاد نمی‌برند.

عدنان علی از شهروندان عرب عفرینی هم ضمن اشاره به دروغ‌پردازی‌های شورای میهنی کورد مبنی بر تضمین امنیت بازگشت به عفرین اظهار داشت: هیچ تضمینی برای امنیت ساکنان عفرین که به این شهر باز می‌گردند وجود ندارد. در این باره نمونه‌هایی داریم که بعد از بازگشت به عفرین ربوده شده و در ازای آزادی وی ۹ هزار دلار درخواست کرده‌اند.

امینه قنبر یکی دیگر از شهروندان آواره عفرین اعلام کرد که شورای میهنی کورد سوریه برای تحقق منافع اشغالگران ترک تلاش می‌کند تا آوارگان را ضعیف نشان داده و در ادامه افزود: ما اراده داریم. مقاومت در کمپ‌ها، بهتر و شرافتمندانه‌تر از زندگی زیر بیرق اشغالگران و تبهکاران است. وی در ادامه افزود: برای شورای میهنی کورد سوریه مایه شرم است که خود را یک حزب کوردی می‌داند. با اقداماتی که انجام می‌دهد، هیچ نسبتی با کوردایتی ندارد. از زمان تاسیس، این گروه علیه منافع کورد فعالیت می‌کند.

امینه قنبر در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت که ساکنان عفرین نمی‌پذیرند که زیر بیرق کسانی زندگی کنند که بر روی خود کورد دست به معامله و سوداگری می‌زنند، لازم است که ساکنان عفرین با ادعاهای دولت ترک فریب نخورند، متوجه جنگ ویژه روانی باشند که علیه آنان صورت می‌گیرد.