مردم آشوری از کارزار آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان حمایت می‌کنند

حزب دموکراتیک ثریا در دیدار با "ابتکار آزادی برای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان" اعلام کرد که به عنوان مردم آشوری آماده انجام مسئولیت در قبال آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان هستند.

حمایت آشوریان از کارزار آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان

"ابتکار سوریه برای آزادی رهبر عبدالله اوجالان" مستقر در شمال و شرق سوریه با حزب دموکراتیک ثریا در چارچوب کارزار "آزادی برای عبدالله اوجالان و راه‌حل سیاسی برای مسئله کورد" که در اکتبر2023 در سطح جهانی آغاز شده است گرد هم آمدند.

مادلین خمیس، رئیس مشترک حزب دموکراتیک ثریا طی سخنانی در این نشست تاکید کرد که آنها به عنوان حزب آشوری از کارزار آزادی حمایت می‌کنند.

مدلین خمیس با بیان اینکه در تظاهرات و کنش‌های اعتراضی علیه انزوای مطلق اعمال شده بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان نیز شرکت داشتند، گفت: «تشدید انزوا خط قرمز همه اقشار و اقوام اجتماعی شمال و شرق سوریه و برای ما است.»

مادلین خمیس خاطرنشان کرد که فلسفه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان به همه مردم جهان اشاعه یافته است و ایده‌های او در زندگی روزمره زنده است.

مادلین در ادامه گفت: «رهبری به خلق‌ها جان بخشید و نیروهای توطئه‌گر شکست سنگین خود را در برابر نگرش فلسفی رهبر عبدالله اوجالان تجربه می‌کنند. ما به عنوان مردم در تلاش هستیم تا شکست این نیروها را دائمی کنیم.»

مادلین جمیس با تاکید بر اینکه برای آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان هر آنچه از مردم آشوری خواسته می‌شود آماده هستند، در پایان گفت: «این حق رهبری است که به ما بپیوندد و ببیند نظراتش چقدر بر ما تأثیر می‌گذارد.»

گفته شد که ابتکار به سفرها و دیدارهای خود در سوریه و شمال و شرق سوریه ادامه خواهد داد.