نماینده پارلمان کاتالونیا: بر ترکیه فشار سیاسی وارد می‌کنیم

یکی از نمایندگان منطقه کاتالونیا طی دیدار از کمپ پناهندگان واشوکانی اعلام نمود که به منظور اعمال فشار سیاسی بر دولت ترک دست به فعالیت می‌زنند. وی در این باره افزود در رابطه با جرایم دولت ترک در روژآوا نیز فیلم مستندی آماده شده است.

روز گذشته هیاتی مرکب از حزب، نماینده و شهرداریهای منطقه کاتالونیای اسپانیا از کمپ پناهندگان واشوکانی حمایت کرده و از نزدیک وضعیت پناهندگان را مورد بررسی قرار دادند. این هیات مرکب از روبین واگنسبرگ نماینده کاتالونیا، آلکس اوبر شهردار پیشین کاپلادس بود. ستیره رشید ریاست مشترک کمپ واشوکانی و اعضای کمیته روابط عمومی این کمپ ریاض مری از این هیات استقبال نمودند.

در گفتگویی هیات اعزامی کاتالونیا و مدیریت کمپ در رابطه با خدمات رسانی عمومی کمپ، افراد ساکن در کمپ، جمعیت پناهندگان و سازمان‌های کمک کننده به کمپ گفتگو نمودند. ستیره رشید ریاست مشترک کمپ واشوکانی اعلام کرد که به دلیل کمبود فضای آموزشی برای مناطق سریکانی، خودمدیریتی دمکراتیک ناگزیر به بازگشایی کمپ واشوکانی شده است.

کمپ واشوکانی در شهرک توینا در ۱۲ کیلومتری شهر حسکه قرار دارد. مساحت این کمپ ۶۰۰ دونم بوده و بر اساس نظر ریاست مشترک کمپ، ۱۴ هزار و ۲۰۰ پناهنده با ۲ هزار ۳۸۷  خانواده حضور دارند. ستیرک رشید در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت که پناهندگان زحمات فراوانی را می‌کشند و این دشواری‌ها در فصل زمستان افزایش پیدا می‌کنند، و در این مدت سازمان‌های موجود نیز اقدامی در این رابطه انجام نمی‌دهند.

ستیره رشید همچنین اعلام نمود که کورد و عرب در این کمپ حضور داشته و در ادامه اظهار داشت: در کمپ دبستان‌هایی احداث شده‌اند و هر هویتی با زبان مادری خود آموزش می‌بیند، تعداد دانش‌آموزان نیز روز بروز افزایش می‌یابد و به همین دلیل نیازمند دبستان‌ها و مدارس دیگری هستند.

ستیره رشید در بخش دیگری از سخنان خود گفت: سازمان‌هایی که از خودمدیریتی مجوز گرفته‌اند، برخی از لوازم را به آوارگان اهدا کرده‌اند، اما کمیساریای عالی پناهندگان در مقابل کمپ‌های دیگر در منطقه، مانند کمپ هول هیچگونه کمکی نکرده است.

ستیره رشید از دولت‌های دوستی که بر ترکیه تاثیرگذار هستند درخواست نمود که فشارهای سیاسی لازم را برای خروج ترکیه از مناطق روژآوا وارد کنند تا با تضمینهای بین‌المللی آوارگان بتوانند به سرزمین خود باز گردند. ستیره رشید در خاتمه سخنان خود اظهار داشت: تنها خواست پناهندگان بازگشت به منطقه و خانه‌های خودشان است.

در همین رابطه روبن واگنسبرگ نیز گفنگویی را با خبرگزاری هاوار انجام داده و اظهار داشت که علت دیدار آنها از این کمپ بررسی وضعیت اوارگان و پناهندگان و یافتن راه حلی نه فقط در بعد انسانی، بلکه در بعد سیاسی است. واگنسبرگ همچنین گفت که آنها در در رابطه با جرایم روی داده از سوی ارتش ترک و تبهکاران وابسته به ان علیه غیرنظامیان فیلم مستندی را آماده کرده‌اند و به همین دلیل سعی می‌کنند از مجاری سیاسی بر دولت ترکیه فشار وارد کنند.

واگنسبرگ در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت که خلق کاتالوینا از طریق پارلمان همواره نارضایتی‌های خود را از حملات ارتش ترک علیه تمامی شرق و شمال شرق سوریه نشان داده و همیشه ارتباطات بین دولت سوریه و ترکیه را در بعد نظامی محکوم کرده است. ما سعی می‌کنیم جهت ممانعت از تداوم این اقدامات فشارهای سیاسی لازم را بر ارتش ترک وارد کنیم.

این هیات سپس به بازدید از کمپ و بررسی وضعیت آوارگان پرداخت.