تصویر

«پاسخ سختی به حملات دیرالزور خواهیم داد»

خَبات شعیطی، عضو فرماندهی شورای نظامی هجین و مبارز نیروهای ق‌س‌د جَزراوی دیرالزور اظهار داشتند که مردم هدف حملات قرار گرفتند و به حملاتی که تمامیت ارضی و آرامش مردم را مختل می‌کند، پاسخ سختی خواهند داد.

بیانیه دیرالزور

دولت دمشق و نیروهای دفاع‌الوطنی تحت کنترل آن در شب ۷ اوت به شرق دیرالزور حمله کردند. درگیری‌های شدیدی در نزدیکی روستاهای «زیبان»، «اللتوا» و «ابو حمام» بین نیروهای شورای نظامی دیرالزور و هجین و دولت دمشق و «دفاع‌الوطنی» روی داد. در بیانیه مرکز اطلاع‌رسانی مطبوعاتی نیروهای سوریه دموکراتیک (ق‌س‌د) در تاریخ ۷ اوت، آمده است که ۲ غیرنظامی شهید و ۷ غیرنظامی زخمی شده‌اند. بر اساس بیانیه نیروهای ق‌س‌د در حملات به روستاهای جدیده بگارا و دهله در ۹ اوت؛ ۱۱ غیرنظامی شهید و ۵ غیرنظامی زخمی شدند. به این ترتیب، بر اساس بیانیه‌های نیروهای سوریه دموکراتیک، در حملات به دیرالزور در مجموع ۱۳ نفر شهید و ۱۲ نفر مجروح شدند.

خبات شعیطی، عضو فرماندهی شورای نظامی هجین و مبارز نیروهای سوریه دموکراتیک، جزراوی دیرالزور در مورد حملات نیروهای دولتی دمشق و دفاع‌الوطنی تحت کنترل آن علیه دیرالزور با خبرگزاری ما صحبت کردند.

«حمله تبهکاران خنثی شد»

خبات شعیطی با بیان اینکه نیروهای دولتی دمشق و تبهکاران دفاع‌الوطنی تحت کنترلش به شرق دیرالزور حمله کردند، گفت: «نیروهای دولت دمشق و گروه دفاع‌الوطنی که به شدت به منطقه شعیطاط حمله کرده بودند، پایگاه‌های ما را بمباران کردند. همچنین تلاش‌هایی برای نفوذ زمینی شد. شورای نظامی "هجين" حملات زمينی و با سلاح‌های سنگين‌شان را دفع کرد. بدین ترتیب آنها به سمت شمال رود فرات عقب‌نشینی کردند.»

«به هر قیمتی که شده ما امنیت مردم خود را تضمین خواهیم کرد»

خبات شعیطی با بیان اینکه نیروهای دولت دمشق و تبهکاران دفاع‌الوطنی نگرانی مردم و کشور ندارند، گفت: «این نیروها کشور و زمین‌های خود را فروختند. از سوی دیگر، ق‌س‌د با تمام وجود برای یکپارچگی مردم و سرزمین می‌جنگد و در برابر حملات مقاومت می‌کند. زیرا هدف اصلی نیروهای سوریه دموکراتیک امنیت مردم و منطقه است. ما از سرزمین‌های خود به هر قیمتی محافظت خواهیم کرد، مبارزه خواهیم کرد و می‌جنگیم تا مردم ما بتوانند زندگی با ثبات و صلح‌آمیزی داشته باشند. پاسخ ما به نیروهایی که در مقابل ما می‌ایستند و به ما حمله می‌کنند بسیار سخت خواهد بود.»

«این حملات قبایل را نمایندگی نمی‌کنند»

خبات شعیطی با اشاره به اینکه این حملات هیچ ارتباطی با قبایل منطقه ندارد، گفت: «حملاتی که دولت دمشق و تبهکاران «دفاع‌الوطنی» انجام می‌دهند قطعاً نماینده قبایل نیست. عشایر بویژه در دیرالزور به این حملات واکنش تندی نشان دادند و بار دیگر در کنار نیروهای سوریه دموکراتیک ایستادند و تعهد خود را تجدید کردند.»

«ما برای هر نوع حمله آماده‌ایم»

خبات شعیطی با اشاره به اینکه حملات از بصیرا تا طیانه، شَنان، شعیطات، خَرانج صورت گرفت، سخنان خود را اینگونه پایان داد: «این حملات حملاتی است که مستقیماً مردم دیرالزور را هدف قرار می‌دهد. آنها می‌خواهند مردم را بترسانند. در نتیجه این حملات ده‌ها شهروند کشته و زخمی شدند. مردم ما به ق‌س‌د اعتماد دارند و می‌دانند که با نیروهای ق‌س‌د به پیروزی خواهند رسید. تعهد مردم به نیروهای ق‌س‌د باعث افتخار و تقویت ماست. در این زمینه، ما برای محافظت از مردم و سرزمین‌های خود در برابر این حملات مقاومت می‌کنیم. ما همچنین همیشه در برابر هرگونه حمله آماده خواهیم بود.»

«مردم به طور مستقیم مورد هدف قرار گرفتند»

مبارز ق‌س‌د جَزراوی دیرالزور که در منطقه ابوحمام دیرالزور در جریان حمله نیروهای دولتی دمشق و دفاع‌الوطنی تحت کنترل آنها حضور داشت، گفت: «سربازان رژیم و گروه‌های دفاع‌الوطنی به منطقه ابوحمام حمله کردند. ما به عنوان مبارزان ق‌س‌د به این حملات پاسخ دادیم. در این حملات، مردم به ویژه زنان و کودکان به طور مستقیم هدف قرار گرفتند. هدف از این حملات برهم زدن تمامیت ارضی ما و از بین بردن ثبات و صلح موجود است. ما به مردم خود قول می‌دهیم که همیشه آماده محافظت از آنها خواهیم بود. ما تا زمانی که قطره‌ای خون در بدنمان جاری است مقاومت کرده و از مردم خود محافظت خواهیم کرد. ما به هیچ وجه پا پس نخواهیم کشید.»