تصویر

قبایل در برابر حملات دیرالزور خواهان اتحاد شدند

بزرگان قبایل حملات دولت دمشق و نیروهای دفاع الوطنی در دیرالزور را محکوم کردند و خواستار اتحاد در برابر مداخله دولت ترکیه شدند.

واکنش‌ها علیه حملات به دیرالزور

براثر حملات دیفا الوطنی و نیروهای دولت دمشق به شهرها و روستاهای شرق کانتون دیرالزور ۱۳ نفر از جمله کودکان شهید و ۱۲ نفر مجروح شدند. در خصوص حملات نیروهای دفاع الوطنی و دولت دمشق به دیرالزور، محمد ترک سوان بزرگ قبیله صفا و شیخ ابراهیم الهادی بزرگ قبیله الافادله با خبرگزاری فرات(ANF) صحبت کردند.

قبایل با اداره خودمدیریتی و ق‌س‌د هستند

 محمد ترک سوان حملات نیروهای دفاع الوطنی و دولت دمشق به دیرالزور را محکوم کرد و گفت: «این حملات توسط نیروهای دفاع الوطنی و دولت دمشق انجام می‌شود، اما نیروهای مهاجم خود را ارتش قبایل معرفی می‌کنند. اما هیچ تعریفی به نام ارتش قبیله‌ای وجود ندارد. این نیروها خود را اینگونه تعریف می‌کنند. نیروهای مهاجم می‌گویند که قبایل مخالف اداره خودمدیریتی و نیروهای سوریه دموکراتیک هستند، اما این اظهارات قابل قبول نیست. چون چنین وضعیتی وجود ندارد.»

دولت ترکیه در حملات دست دارد

 محمد ترک سوان با بیان اینکه قبایل دیرالزور از فتنه‌های دولت ترکیه آگاه هستند، گفت: « دولت ترکیه در حملات به دیرالزور دست دارد، دولت ترکیه بر اساس منافع خود عمل می‌کند، تبلیغات برای سیاه‌نمایی اداره خودمدیریتی است تا بتواند پروژه ملت دموکراتیک اداره خودمدیریتی را از بین ببرد.»

درخواست از مردم دیرالزور

 محمد ترک سوان با خطاب به مردم دیرالزور سخنان خود را اینگونه به پایان رساند: «مردم دیرالزور نباید از مبارزات خود کوتاه بیایند. راه و هدف خلق‌های شمال و شرق سوریه یکی است. نیروهای سوریه دموکراتیک(ق‌س‌د) نیروهای خوددفاعی ما هستند، ما نباید حتی یک لحظه حمایت خود را از ق‌س‌د کم کنیم و باید در کنار نیروهای ق‌س‌د باشیم. ما به عنوان بزرگان قبایل در کنار فرزندان خود خواهیم بود، از خاک خود محافظت خواهیم کرد و نباید اجازه دهیم که وحدت خاک ما از بین برود.»

هدف ما تامین امنیت است

 شیخ ابراهیم الهادی نیز با بیان اینکه آنها حملات به دیرالزور را رد و محکوم می‌کنند، گفت: «هدف اصلی قبایل در منطقه تامین امنیت است. ما به عنوان بزرگان و شیوخ منطقه همیشه در کنار اداره خودمدیریتی و نیروهای سوریه دموکراتیک خواهیم بود. ما امیدواریم که مردم شمال و شرق سوریه بایستند و از خاک خود صیانت کنند، زیرا همه دیدند که چگونه ۱۳ نفر در این حملات کشته شدند. ما به عنوان بزرگ و شیوخ این امر را نمی‌پذیریم. ما با اداره خودمدیریتی و نیروهای ق‌س‌د هستیم.»

با خواهری و برادری خلق‌ها به حملات پایان خواهیم داد

شیخ ابراهیم الهادی با بیان اینکه نیروهای سوریه دموکراتیک و اداره خودمدیریتی نماینده مردم منطقه هستند، گفت: «نیروهای سوریه دموکراتیک و اداره خودمدیریتی نماینده مردم منطقه هستند. آنها حتی برای یک روز رویکرد نژادپرستی یا ناسیونالیستی نشان نداده‌اند. عرب‌ها، کوردها، سوریانی‌ها، ارمنی‌ها، چرکس‌ها همه در حال مبارزه مشترک هستند و در پایان این مبارزه یک زندگی مشترک بر اساس برادری-خواهری خلق‌ها ساخته‌اند. ما با خواهری-برادری خلق‌ها این حملات را شکست خواهیم داد.»