"رژیم ترک را از سرزمینمان بیرون می‌رانیم"

نماینده مجلس خلق و یکی از اعضای حزب آسوری اظهار نمودند که به دلیل حملات دولت ترکیه به تل تمر تهدید و خطر بزرگی برای آسوری‌ها بوجود آمده است و تعهد دادند، تا زمانی که دولت ترکیه را از این سرزمین بیرون نکنند، به مبارزه خود ادامه خواهند داد.

شمعون یونان، عضو حزب دمکرات آسوری سوریه و سرگون سیلیون، نماینده مجلس خلق آسوری سوریه در پیوند با حملات دولت ترکیه به تل تمر اظهارنظر کردند.

شمعون یونان گفت: "دولت ترکیه به همه حمله می‌کند و برایش مهم نیست که چه گروه اتنیکی آنجا وجود دارد. دولت ترکیه با حمله به روستاهای آسوری تلیشان و دردارا به تمام جمعیت منطقه حمله می‌کند. برایش تفاوتی ندارد که چه گروهی ضربه می‌بیند، به همه حمله می‌کند."

شمعون یونان در ادامه گفت: "حزب ما در خارج نیز از این حملات آگاه است و با دقت رویدادها را دنبال کرده و آنالیز می‌کند." وی همچنین گفت: "دولت ترکیه می‌خواهد با حملات اخیر خود مردم را متفرق کرده و در نتیجه منطقه را بی‌ثبات کند. از سازمان‌های مدافع حقوق بشر که در منطقه حضور دارند، می‌خواهیم به اینجا بیایند، رویدادهای تلخ و ضدانسانی که اتفاق می‌افتند را با چشم خود ببینند و به نقش و وظیفه خود عمل کنند. بیایید تا جلوی این جنایات را بگیریم. تنها گفتگو و مصاحبه با رسانه‌ها کافی نیست."

برای اینکه مردم در سرزمین خود بمانند، لازم است که همه فعال شویم

شمعون یونان در ادامه گفت: "قتل‌عام‌هایی که در گذشته بر مردم ارمنی، سریانی و آسوری تحمیل شد، اکنون علیه همه ساکنین منطقه ما انجام می‌شود. دولت ترکیه از قتل‌عام سیفو صد سال پیش که تازگی به رسمیت شناخته شده است، تا به امروز این جنایات و تخلفات را ادامه داده است. قبلا چگونه ارمنی‌ها، سریانی‌ها و آسوری‌ها را نسل‌کشی کرد، اکنون نیز این جنایات را علیه مردم شمال و شرق سوریه انجام می‌دهد. افکار عمومی بین‌المللی، سازمان‌های حقوق بشری در داخل و خارج از سوریه، همه طرف‌ها باید راه حلی برای منطقه بیابند و مانع تداوم حملات دولت ترک به غیرنظامیان شوند."

می‌خواهند آشوب و ناامنی ایجاد کنند

سرگون سلیون حملات اشغالگرانه دولت ترکیه به خاک سوریه را محکوم کرد و گفت: "ارتش دولت ترکیه مستقیماً از طریق باندهای تبهکار خود به منطقه و غیرنظامیان حمله می‌کند. خانه‌های غیرنظامیان را ویران می‌کند. زنان و کودکان را به قتل می‌رساند. روستاهای آسوری در تل تمر در خطر اشغال دولت ترکیه هستند. حملات به روستاهای تلیشان، دردارا، شیخ علی و مجبرا اخیراً بسیار افزایش یافته است."

سرگون سلیون با بیان اینکه حملات ترکیه به منطقه تازگی ندارند افزود:"این وضعیت جدیدی برای عثمانی‌ها نیست. آنها در سال ۱۹۱۵در کشتار سیفو، هزاران نفر را قتل‌عام کردند. عثمانی‌ها از آن روز تا کنون اقدام به کشتار ارمنی‌ها، سریانی‌ها و آسوری‌ها کرده و می‌کنند. جنایات زیادی مرتکب شدند. دولت ترکیه و حاکمیت اخوانی آن خواهان نابودی تمامی خلق‌های منطقه هستند. آنها می‌خواهند که ترس، آشوب و سردرگمی بین مردم منطقه ایجاد کنند، مردمی که یکی شده‌اند و از سرزمین خود دفاع می‌کنند. البته دشمن هرگز به هدف خود نخواهد رسید. ما آنها را از خاک سوریه بیرون خواهیم کرد. قبلاً مشخص بود که دولت اشغالگر ترکیه نزدیکترین دوست داعش است. کسانی که به منطقه ما حمله می‌کنند، نسل‌کشی را بر مردم سریانی-آسوری ‌ما تحمیل می‌کنند. کلیساها، خانه‌ها و اموال ما را غارت می‌کنند، باعث مهاجرت مردم آسوری، سریانی و کلدانی ما می‌شوند، ما آنها را از این سرزمین بیرون خواهیم کرد. لازم است که  جامعه بین‌المللی نیز وارد عمل شده و به وظایف خود در جهت ممانعت از جنایت عمل کرده و علیه اشغالگران اقدامی انجام دهد."