تصویر

سازمان استِرک: حقوق کودکان باید حفظ شود

سازمان نظارت و حمایت از حقوق کودکان استِرک با صدور بیانیه‌ای از تمامی نیروهای بین‌المللی خواست تا به وظیفه خود در حمایت از حقوق کودکان عمل کنند.

سازمان استِرک

سازمان نظارت و حمایت از حقوق کودکان استرک در خصوص کشتار کودکان در اثر حملات ارتش اشغالگر ترکیه به مدرسه مصطفی گلو در محله هلِلی شهر قامشلو بیانیه مطبوعاتی صادر کرد. این بیانیه توسط دانش‌آموزان مقطع ابتدایی به زبان‌های عربی و کوردی قرائت شد.

محتوای بیانیه به شرح زیر است:

«در تمامی حملاتی که در دنیا انجام می‌شود، کودکان بزرگترین قربانی هستند و به ویژه در حملاتی که دولت اشغالگر ترکیه به مناطق شمالی و شرقی سوریه انجام داده، کودکان ۸۰٪ جانباختگان را تشکیل می‌دهند. کودکان روزانه مورد خشونت، ضرب و شتم و تجاوز قرار می‌گیرند.

در ۱۰ اکتبر ۲۰۲۴ بر اثر حمله دولت اشغالگر ترکیه به روستای تَهنای مَزن در منبج، ۲ کودک ۵ و ۹ ساله جان خود را از دست دادند و ۳ کودک مجروح شدند. این حادثه اولین حادثه در منطقه ما نیست و کودکان قربانی این حملات روزانه و حوادث مشابه هستند.»

در پایان این بیانیه آمده است: «به نام سازمان نظارت و حمایت از حقوق کودکان استرک و به نام همه کودکان شمال و شرق سوریه، از همه نیروهای بین‌المللی می‌خواهیم که به وظیفه خود عمل کنند و از همه کودکان محافظت کنند و به عهد خود وفا کنند. همچنین حملاتی را که به شمال و شرق سوریه انجام می‌شود، متوقف کنند.»