شهدای قامشلو با برگزاری مراسمی تشییع شدند

خالده شریف و فرزندش هژار سلیمان که در حمله‌ای در قامشلو به شهادت رسیدند با برگزاری مراسمی تشییع شدند.

اهالی شهر قامشلو برای تحویل گرفتن پیکر دو شهید خالده شریف و فرزندش هژار عدنان سلیمان به سردخانه شهدای انتریه رفتند. هر دو شهید در ۲۸ اوت بر اثر انفجار خودروی خود به شهادت رسیدند؛ اداره خودمدیریتی شمال و شرق سوریه دولت ترکیه را مسئول این حملات دانست.

پس از تحویل، جمعیت پیکرها را بر دوش گرفته و به سمت آرامگاه شهید دلیل ساروخان حرکت کردند.

در آنجا، كفو عثمان عضو مجلس خانواده شهدا، ضمن تسليت به خانواده اين دو شهيد گفت: «کجاست عدالت، کجاست حقوق بشر، کجاست سازمان ملل؟ به اين مكان مقدس بياييد و ببينيد چگونه شهروندان بی‌گناه هدف قرار می‌گیرند. این مادر و پسرش در یک حمله وحشیانه به شهادت رسیدند.»

طلعت یونس رئیس مشترک شورای اجرایی کانتون جزیر هم هدف از این حملات را از بین بردن ثبات منطقه عنوان کرد و گفت: «هدف حملات علیه مردم ما، نیروهای امنیتی، نهادهای خدماتی و زیرساخت‌ها است. حملات برای از بین بردن ثبات منطقه انجام می‌گیرد. این حمله نیز در نتیجه توافقات دشمنان بود چراکه آسمان در مقابل هواپیماهای ترکیه باز شد. اشغال عفرین، گری‌سپی و سری‌کانی هم در نتیجه همکاری آنها بود.»

یونس گفت: «سکوت نیروهای بین‌المللی این امکان را به ترکیه می‌دهد که علیه مردم ما قتل عام انجام دهد. مردم ما از این مواضع و سیاست‌های بین‌المللی راضی نیستند. موضع مردم امروز در دِرنا آخ مشخص بود؛ این موضع تا زمانی که این حملات اشغالگرانه به پایان برسد ادامه خواهد داشت.»

شيراز حمو عضو کوردیناسیون كنگره استار با بيان اينكه امروز مبارزه زنان به حدي رسيده است كه دشمن خود را در تهديد مي‌بیند و به همين دليل دست به حملات وحشيانه مي‌زند، گفت: «آنها قدرت زنان، دانش و علم زنان و همچنین سازماندهی زنان را می‌شناسند. اینکه انقلابی چگونه خواستار آزادی است به رهبری زنان بستگی دارد. بنابراین حملات خود را علیه زنان افزایش می‌دهند.»

پس از پایان سخنان، مجلس خانواده شهدا گواهی شهادت هر دو شهید را قرائت و به خانواده آنها تحویل دادند.

عگید قامشلو فرزند شهید خالده و برادر شهید هژار گفت: «هدف قرار دادن مادر و برادرم اقدام ناجوانمردانه دولت اشغالگر ترکیه است.»

عگید از اهالی خواست تا برای شناسایی جاسوسان و خائنانی که می‌خواهند این پروژه را با همکاری دولت اشغالگر ترکیه شکست دهند، همبستگی خود را تقویت کنند.

عگید از آرزوی مادر و برادرش برای زندگی در یک کشور آزاد در کنار رهبرشان گفت و بیان داشت: «آنها حتی یک روز هم به فکر منافع خود نبودند، من به فداکاری خانواده‌ام افتخار می‌کنم.»

پیکر این دو شهید با هلهله مادران و شعارهای «شهدا نمی‌میرند» و «مرگ بر خیانت» تشییع شد.