شهید حمزه تولهلدان طی مراسمی پرشکوه به خاک سپرده شد

ده‌ها هزار نفر از ساکنان شمال-شرق سوریه طی مراسمی شکوهمند جنازه شهید حمزه تولهلدان را در آرامستان شهید دژوار در شهر حسکه به خاک سپردند.

ریاست مشترک خودمدیریتی شمال-شرق سوریه، ریاست مشترک مجلس خودمدیریتی شمال-شرق سوریه و منطقه جزیر، مشاور خودمدیریتی منطقه جزیر، شیوخ و ریش سپیدان منطقه، نمایندگان نهادهای مدنی و احزاب سیاسی و دهها نفر از فرماندهان نیروهای سوریه دمکراتیک، یگانهای مدافع زنان و نیروهای امنیت داخلی در این مراسم شرکت کردند.

تشییع کنندگان، جنازه شهید حمزه تولهلدان را که با پرچم حزب سوریه آینده و گل پوشانده شده بود از شورای خانواده شهدا تحویل گرفته و به سوی آرامستان شهید دژوار شهر حسکه بدرقه کردند. تشییع کنندگان مراسم به خاکسپاری شهید حمزه تولهلدان را با یک دقیقه سکوت آغاز کرده و نمایندگان یگانهای مدافع زنان، نیروهای سوریه دمکراتیک و یگانهای مدافع خلق مراسم نظامی را برگزار کردند.

احمد اسد از اعضای شورای خانواده‌های شهدا ضمن تسلیت به خانواده شهید، در رابطه با مبارزات شهید حمزه تولهلدان سخن گفته و همچنین بر تداوم راه این شهید و تحقق آرمان‌ها و اهداف آنان تاکید کرد. ابراهیم القفتان دبیرکل حزب سوریه آینده نیز در این مراسم اعلام کرد که عناصر تشکیل دهنده مناطق شمال-شرق سوریه، با شرکت در این مراسم، بار دیگر بر دوستی و برادری خلق‌ها تاکید کردند. وی از جامعه بین‌المللی نیز درخواست کرد که تهدیدهای اردوغان بر امنیت سوریه و جهان را درک کرده و از شهروندان سوریه حمایت کند. القفتان از حکومت شام، روسیه و آمریکا نیز درخواست نمود که در حل تنش‌های سوریه جدی باشد.

از طرف دیگر ریاست مشترک شورای مدنی دیرالزور، غسان یوسف نیز اعلام نمود که شهید حمزه تولهلدان نمایندگی تمامی عناصر خلق سوریه را برعهده داشت، دوستدار صلح و ثبات در منطقه بود و تلاش می‌کرد از طریق اشاعه تفکر برادری خلق‌ها، امنیت و ثبات در منطقه برقرار گردد.

فرهاد شبلی از مشاوران خودمدیریتی شمال-شرق سوریه نیز در سخنانی اعلام نمود که شهید حمزه تولهلدان در تمامی حوزه‌های مبارزه حضور موثر داشت، خواستار آزادی بود و تلاش می‌کرد تا خلق را سازماندهی کند. وی در ادامه افزود: با هدف ارتقای پرچم آزادیخواهی و تحقق آرمان‌های شهدا، وظایف خود را به انجام رساند. بدون ترس و تردید، در تمامی مناطق پر خطر حضور داشت.

در این مراسم مادر شهید تولهلدان نیز سخنانی ایراد کرده و اظهار داشت که او در مسیر تفکرات و اندیشه رهبر عبدالله اوجالان شهادت را برگزید. مانند تمامی مادران شهدا می‌خواهم که ما نیز میهنی آزاد داشته باشیم. میهنی که در سایه شهدا و قهرمانی‌های آنان ایجاد شده باشد.