TEV-DEM علیه اشغالگری و تحمیل انزوا، فراخوان جنگ انقلابی خلق را منتشر کرد

TEV-DEM همه را فراخواند که علیه اشغالگری و تحمیل انزوا، بر اساس جنگ انقلابی خلق، سازماندهی و مبارزه را گسترش دهند.

فراخوان‌ها علیه اشغالگری ترکیه

جنبش جامعه دمکراتیک ‌(TEV-DEM) با نزدیک شدن به سالگرد انقلاب ۱۹ جولای بیانیه‌ای مکتوب منتشر کرد. 

در این بیانیه این مناسبت به رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، خلق کورد، اقشار منطقه، خانواده‌های شهدا، مجروحان، مبارزان و نیروهای دفاعی تبریک گفته شد. 

در این بیانیه اعلام شده است، در انقلاب ۱۹ جولای که از کوبانی در سال ۲۰۱۲ آغاز شده است، دستاوردهای بسیاری بدست آورده شده و امید‌های خلق منطقه را دوباره زنده کرد. 

همچنین اشاره شده است که انقلاب ۱۹ جولای، در منطقه و جهان یک تجربه بسیار مهم است که در آن تحولات عظیم در سطح اجتماعی، فرهنگی،‌ سیاسی و دفاعی ایجاد شدند و زنان و جوانان نقش پیشاهنگی  خود را ایفا کردند تا که خودمدیریتی دمکراتیک ایجاد شده و به نیرویی سیاسی و اجتماعی فعال تبدیل شود که هنوز هم مبارزه‌ای مهم را انجام می‌دهد و برای حفاظت از دستاوردهای این انقلاب، فداکاری‌های بسیاری انجام دادند و هنوز هم انجام می‌دهند. 

همچنین در این بیانیه از موضع دولت اشغالگر ترکیه نیز بحث شد که به شیوه‌ای وحشیانه حمله می‌کند، از شرایط بین‌المللی استفاده کرد و در راه شکست دادن اراده انقلاب و برای اینکه از خلق منطقه انتقام بگیرد، سیاستی غیرقانونی علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان عملی کرد و او را از خلق مقاومتگر و مبارز دور نمود. 

در این بیانیه اشاره شده که این برهه سرنوشت‌ساز است و در این زمان حکومت اردوغان،‌ جنگ اشغالگری علیه باشور کوردستان را اعلام کرده، از سوی دیگر تلاش‌ می‌کند که با رژیم سوریه سازش کند، اساسی‌ترین هدف او هم مشروع کردن اشغالگری‌اش است تا اراده خلق منطقه و انقلاب ۱۴ جولای را شکست دهد. 

در پایان این بیانیه خلق منطقه فراخوانده شدند که بصورت توده‌ای در جشن‌های انقلاب ۱۴ جولای مشارکت کنند و به شیوه‌ای مسئولانه در برابر سیاست‌های نسل‌کشی علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان ایستادگی کرده و از کارزار بین‌المللی حمایت و پشتیبانی کنند که برای بدست آوردن آزادی جسمانی او اعلام شده است. همچنین از همه درخواست شده  است که مبارزه، مقاومت و سازماندهی براساس جنگ انقلابی خلق را گسترش بدهند تا از میراث تاریخی محافظت کرده و مانع اشغالگران و خائنان شوند.