تصویر

‌‌«یکی از اساسی‌ترین‌ سلاح‌های مجبور کردن خلق‌ها به کوچ اجباری، اسلام تندرو است»

شیخ طریقت قادری در سوریه، شیخ محمد القادری اعلام کرد که تاثیر دین بر کوچ‌اجباری یکی از پایه‌های اساسی است و توجه‌ها را به اسلام تندرو معطوف داشت.

آمار مهاجرت در سطح جهان، روز به روز در حال افزایش است. همچنین مهاجرت در کشورهایی که درگیر جنگ می‌باشند، بیشتر می‌باشد. شیخ طریقت قادری در سوریه و مشاور کنگره اسلام دمکرتیک شمال شرق سوریه، شیخ محمد القادری درباره این موضوع سخنرانی کرد. شیخ محمد القادری گفت‌: ‌«بیش از هر چیز دیگری،‌ دینی که نادرست تعریف می‌شود بر مهاجرت تاثیر می‌گذارد.»

‌‌‌«با فتواهای سیاه، کوچ‌اجباری را تحمیل می‌کنند»

شیخ محمد القادری بیان کرد که تاثیر ادیان یکی از پایه‌های بنیادین در مهاجرت است و گفت‌‌: ‌«‌در سراسر جهان موج مهاجرت در سطح بالایی می‌باشد و این امر نیز دلایل بسیاری دارد. اما زمانیکه به منطقه شمال و شرق سوریه می‌نگریم، می‌بینیم مردمانی که از جنگ تاثیر نپذیرفته‌اند وجود ندارند. اهالی عفرین، سریکانی و گریسپی در نتیجه حملات دولت اشغالگر ترکیه، مجبور به مهاجرت شدند. همچنین تاثیرگذارترین سلاحی که با خود قتل‌عام، نسل‌کشی و کوچ‌اجباری را به همراه می‌آورد، اسلام تندرو است. آن نیز تحت سیاست‌های دولت‌های هژمون و دشمنان به سنگین‌ترین سلاح مبدل شده است. این سلاح سنگین را نه تنها علیه مسلمانان، بلکه علیه برادران و خواهران ایزدی و مسیحی تحمیل می‌کنند و به همین علت صدها هزار قتل‌عام به وجود آمده است. کوچ‌اجباری را نیز در نتیجه همین اعمال به وجود آوردند. دشمن تحت سایه اسلام تندرو،‌ فتواهای سیاه را به جامعه تحمیل می‌کند و ترس و خوف میان خلق‌ها ایجاد می‌کند. همانگونه که اردوغان خود را ادامه خلیفه مسلمانان می‌بیند و می‌گوید من حق دارم که خاک هر جامعه‌ای را اشغال کنم. بوسیله این امر عفرین، سریکانی و گریسپی را به شیو‌ه‌ای غیر انسانی و وحشیانه اشغال می‌کند و خلق را به مهاجرت مجبور می‌کند. اینچنین اعمالی را برای تغییر دموگرافی منطقه آغاز کردند.‌»

‌«سنگین‌ترین و کشنده‌ترین سلاح، اسلام تندرو است»

شیخ محمد در ادامه سخنان خود بیان کرد که از ابتدای تاریخ تا کنون،‌ دولت اشغالگر ترکیه دشمنی با کوردها را همیشه افزایش داده است، تلاشش برای این است که آنان را آواره و نابود کند و گفت‌: ‌«از زمان‌های کهن تا کنون دولت اشغالگر ترکیه، کوردها را هدف قرار می‌دهد تا آنان را آواره کند. با راه و روش‌های مختلفی این کار را انجام داده است، اما بیش از هر چیز دیگری با سنگین‌ترین و کشنده‌ترین سلاح یعنی اسلام رادیکال آن را انجام داده و می‌قبولاند.»

‌«اشغالگری دولت ترکیه برضد اسلام است»

شیخ محمد القادری فراخوان داد که در برابر اسلام رادیکال باید مبارزه کرد و سخنان خود را چنین به پایان رساند‌: ‌« ما باید آن فتواهای اشتباه را قبول نکنیم. به مثابه کنگره اسلام دمکراتیک تلاش داریم سراسر جهان را مطمئن کنیم که اسلام دارای ماهیتی پاک و صلح‌طلبانه است. اما دولت‌های کاپیتالیسم و هژمون تحت نام اسلام ‌(اسلام رادیکال) اعمال ناپسند، کوچ اجباری، نسل‌کشی و قتل‌عام علیه خلق‌ها را اجرا کردند. تمام کسانیکه نام اسلام را تخریب می‌کنند و برای منفعت خود از آن سواستفاده می‌کنند، باید بخوبی بدانند که اسلامیت‌ آنان قبول نمی‌شود، زیرا آنان همیشه خواستار نسل‌کشی خلق‌ها هستند. خود اسلام این امر را رد کرده است. اشغالگری دولت ترکیه نیز به همین علت علیه اسلام است و تنها برای منافع شخصی‌اش، خود را مسلمان نشان می‌دهد.‌»