پارلمانتاران فرانسه خواستار شکستن حصر اوجالان‌اند

​​​​​​​تعدادی از پارلمانتاران مجلس ملی فرانسه با ارسال نامه‌ای به وزارت امور خارجه‌ی این كشور، خواهان واکنش سریع به اعتصاب غذای استراسبورگ شده‌اند

در این نامه که ٨ نماینده‌ی گروه تحقیقات کردی انجمن ملی فرانسه آن را امضا کرده‌اند، از وزارت امور خارجه‌ی فرانسه درخواست شده تا سریعا دست به کار شود.

 

"حصر نقض قوانین بین‌المللی است"

در این نامه آمده است، حصر رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان نقض همه‌ی قوانین بین‌المللی است.پ ارلمانتاران در این نامه خاطرنشان کرده‌اند، وضعیت سلامتی تعدادی از اعتصاب کنندگان که از ۱۷ دسامبر ٢٠١٨ بر ضد حصر اوجالان دست به اعتصاب غذا زده‌اند، بسیار وخیم است. یوکسل کوچ رئیس مشترک ک.ج.د اروپا نیز در میان این افراد است و وضعیت جسمیش روز به روز بدتر می‌شود.

 

"باید فرانسه در این مورد اقدام کند"

در ادامه‌ی نامه آمده است، ادامه این وضعیت ممکن نیست. باید فرانسه و اتحادیه‌ی اروپا برای پایان دادن به نقض حقوق بشر توسط دولت ترکیه به این کشور فشار بیاورند.

 

در نامه از وزارت امور خارجه‌ی فرانسه خواسته شده برای حفظ جان اعتصاب‌کنندگان با دولت ترکیه دیدار کرده و مذاکره کند.

 

"امضای پارلمانتاران راست‌گرا و چپ‌گرا"

در این نامه که به ژوان ایوس وزیر امور خارجه فرانسه تحویل داده شده است، نمایندگان حزب راست فرانسه، اتحادیه دمکراتیک مستقل، فرانسه‌ی سربلند که یک حزب چپ‌گرا می‌باشد و حزب کمونیست فرانسه ، پارلمانتار کورسیکا و عضو گروه تحقیقات کرد امضا شده است.