انبار مهمات نیروهای امنیتی پ.د.ک باز هم در هولیر سوخت!

صبح امروز یکی دیگر از انبارهای اسلحه نیروهای موسوم به 'زیروانی'[امنیتی] حزب دمکرات کردستان عراق در شهر هولیر دچار حریق شد

صبح امروز یکی دیگر از انبارهای اسلحه نیروهای موسوم به 'زیروانی'[امنیتی] حزب دمکرات کردستان عراق در شهر هولیر دچار حریق شد.

 

این انبار اسلحه و مهمات در بخش بحرکه شهر هولیر واقع شده است. مسئولان امنیتی و اوژانس از دلایل آتش سوزی و زیان‌های آن هنوز گزارشی منتشر نکرده‌اند.

 

به نقل از منابع محلی آگاه آتش سوزی در ساعت چهار صبح آغاز شده و هنوز هم ادامه دارد.

 

از سال گذشته تاکنون سه بار انبار مهمات این نیروها دچار حریق شده است. گفته می‌شود که آتش‌سوزی‌ها بصورت عمدی روی می‌دهند و هدف از آن، لاپوشانی و امحای آثار سرقت اسلحه‌ها و مهمات پیشرفته‌ای است که نیروهای ائتلاف بین‌المللی به حزب دمکرات داده و بارزانی‌ها و نزدیکان آنان این اسلحه‌ها را در بازار سیاه فروخته‌اند.

 

فروش اسلحه‌های آلمانی از جمله میلانو توسط فرمانده‌های پ.د.ک به نگرانی دولت‌های غربی از سرنوشت کمک‌های لجستیکی به پیشمرگه‌ها دامن زده است. برخی از این اسلحه‌ها سال گذشته درحین اسارت عناصر داعش در موصل و اطراف کرکوک مشاهده شده‌اند. کانادا هم دو ماه پیش اعلام کرد که به همکاری با نیروهای پیشمرگ پایان می‌دهد و مستشاران خود را از هولیر خارج می‌کند.

 

سرقت و فروش اسلحه‌ و مهمات کمکی نیروهای بین‌المللی به پیشمرگ در بازار سیاه از مباحثی است که بازتاب وسیعی در رسانه‌های جمعی اقلیم داشته و هیچکدام از مسئولین پ.د.ک پاسخی به این ادعاها نداده‌ا‌ند.