"بازیهای استعمارگران را خنثی می‌کنیم"

به منظور اتحاد ملی کوردستان/ اروپا: اتحاد ملی در راستای خدمت به منافع خلق کوردستان و آینده آن قرار داشته و هرگونه موضعی مبتنی بر جنگ و بخش‌گرایی در راستای منافع دشمنان بوده و راه را برای قتلعام می‌گشاید.

به منظور دست‌یابی به اتحاد ملی کوردستان/ اروپا بیانیه‌ای منتشر شده است. در این بیانیه آمده است: به نام احزاب و نهادهای کوردستانی مستقر در اروپا نسبت به رویدادهایی که در زینی ورتی روی می‌دهند نگران هستیم. در برهه‌ای که مطالبات برای اتحاد ملی افزایش یافته‌اند، روشنفکران، هنرمندان و خلق تلاش دارند تا امیدهایی را برای دست‌یابی به اتحاد ملی برانگیزند. در این میان هر گونه جنگی بین نیروهای کورد در راستای منافع دشمن بود و آسیبهای جدی را بر آینده خلق کوردستان تحمیل می‌کند.

تمامی کشورهای اشغالگر کوردستان و در راس آنها ترکیه، به منظور ممانعت از اتحاد ملی و تقویت نیروهای کورد، تمامی راه‌های ممکن را در پیش می‌گیرند. از این طریق تلاش می‌کنند که کوردها را در مقابل یکدیگر قرار دهند. اتحاد ملی در راستای خدمت به منافع آینده خلق کوردستان بوده و جنگ و موضعگیری به نفع بخش گرایی در راستای خدمت به منافع دشمن بوده و راه را بر قتلعام می‌گشاید.

دولتهای ترکیه و ایران به منظور افزایش برتری خود و تضعیف کوردها، تلاش می‌کنند تا از این وضعیت استقاده کنند و اهداف خود را تحقق بخشند. به منظور ممانعت از این سیاستهای پلید دشمن و خنثی نمودن آن، از تمامی احزاب کورد می‌خواهیم که اجازه ندهند مسئله کنونی به بحران تبدیل شود و لازم است زمینه‌های رویارویی ازطریق دیالوگ از میان برداشته شوند. جنگ و رویارویی تنها در خدمت دشمن قرار داشته و اتحاد و گفت وگو نیر در راستای خدمت به منافع کوردستان و خلق کوردستان هستند.

به منظور خنثی کردن بازی‌های دشمنان خلقمان که تلاش می‌کنند در باشور کوردستان آن را اجرا کنند، به منظور تقویت اتحاد ملی بین کورد، تحت عنوان احزاب و نهادهای کوردستانی در اروپا امروز ۱۹ آوریل ساعت ۱۶:۰۰ در رسانه‌های اجتماعی دست به کارزار خواهیم زد. از تمامی کوردستانیان دعوت می‌شود که در این کارزار شرکت کنند.