تمللی: خط‌ جدید مبارزه را معلوم می‌کنیم

سزای تمللی ریاست مشترک ه.د.پ در کنفرانس شهر آمد این طی سخنانی گفت:"ما خط‌مشی جدید مبارزات را معلوم می‌سازیم و راه سوم را به مرحله اجرا خواهیم می‌گذاریم."

  ه.د.پ اولین کنفرانس مرکزی سازماندهی خود را در ساختمان کنگره و فرهنگ شهرداری کلانشهر آمد برگزار کرد. حزب دمکراتیک خلق‌ها پس از برگزاری کنفرانس‌های خود با شعار، "با سیاست دمکراتیک فاشیسم را درهم شکنیم، ترکیه را دمکراتیک سازیم" در ۷ منطقه سراسر ترکیه، روز گذشته اولین کنفرانس مرکزی خود را برگزار کرد.

  سزای تمللی ریاست مشترک ه.د.پ، کلیچ کوچ‌ایگت و سدات شنوغلو سخنگوهای کنگره‌ی دمکراتیک ه.د.ک، لیلا گوون و بدران اوزترک روسای مشترک کنگره‌ی جامعه دمکراتیک ک.ج.د و اعضای ه.د.پ قریب به ۸۰۰ تن در این کنفرانس حضور یافتند. جوانان با شعارهای "جوان با الهام از روحیه مبارزات ۶۸ به میدان خواهد آمد"، " با مقاومت موفق خواهیم شد" و " وابسته نباشید، آزاد گردید" به کنفرانس آمدند.

  هدف اساسیمان درهم شکستن فاشیسم است

  سزای تمللی ریاست مشترک ه.د.پ طی سخنانی در آغاز کنفرانس گفت:"مبارزاتی سازماندهی شده انجام خواهیم داد. استراتژی قبل از ۳۱ مارس/ ۱۰ فروردین سبب شد که چنین کنفرانسی را برگزار نماییم. معتقد هستم پس از این کنفرانس ۲ روزه و کنگره‌هایمان در مناطق و شهرها، نیرومندتر خواهیم شد. نشست‌هایی را برگزار کردیم و سپس در شهرها کنفرانس‌هایی را برگزار کردیم. همچنین کنفرانس مناطق را برگزار کردیم و اکنون نیز کنفرانس مرکزی خود را برگزار می‌کنیم. در اینجا عملکردمان را ارزیابی خواهیم کرد، خودانتقادی نموده و برنامه‌ها‌ی آتی خویش را به مرحله اجرا می‌گذاریم. کنفرانسمان با هدف درهم شکستن فاشیسم است و همه‌ی شما را به مبارزه برای نابود ساختن فاشیسم دعوت می‌کند. دست هم را گرفتیم، همراه با هم علیه فاشیسم به راه افتادیم و مبارزه کردیم. هدف اساسیمان نابود ساختن فاشیسم است. بایستی برای دمکراتیزاسیون ترکیه قدم‌هایی را برداریم. هم اکنون در تمامی ترکیه، کوچه به کوچه، محله به محله، زمان سازماندهیست."

  درد شنگال را در قلب‌هایمان زنده نگه می‌داریم

  تمللی با اشاره به قتل‌عام شنگال اعلام کرد، "امروز ۳ آگوست است. ۵ سال قبل در شنگال قتل‌عامی انجام شد. بیش از ۵ هزار ایزدی کشته شدند. زنان را ربوده و برده ساختند. در شهرها فروخته شدند. این درد را در قلبهایمان زنده نگه ‌داشته‌ایم. در این مسئله تنها داعش قرار ندارد. ذهنیت جنایتکار بزرگی در پس آن قرار دارد. اگر امروزه در خاورمیانه دوزخ جنگ وجود داشته و قتل‌عام‌هایی انجام می‌گیرند مسئله تنها داعش نیست. در پس آن دولت‌هایی قرار دارند که بدون اساس گرفتن احساسات خلق جنگ را بر آنان تحمیل می‌کنند. با این ذهنیت امکان ندارد در خاورمیانه صلح محقق گردد. هم‌اکنون جنگ در هر مکانی وجود دارد و هر مکانی را محاصره کرده است. روز قبل در جولمرگ کودکی ۱۴ ساله کشته شد. ودات اکینجی کشته شد. تاکنون نیز عاملان روبوسکی محاکمه نشده‌اند. از سال ۱۹۸۹ تاکنون هزاران کودک بدین شکل کشته شده‌اند. تنها بدست آ.ک.پ صدها کودک کشته شده‌اند. جیلان، اوغوز کایماز و دیگر کودکان نیز هنوز در خاطرمان قرار دارند.

  کسانیکه در عفرین و شنگال دست به قتل‌عام زدند یکی هستند

  تمللی از عملیات ترکیه به نام پنجه انتقاد کرده و گفت، "در طی این عملیات تعداد بسیاری انسان معصوم کشته شدند. مجبور می‌شوند که روستاهایشان را ترک کنند. چندین تن‌ بمب را پرتاب می‌کنند. قتل‌عام تداوم دارد. سال قبل این واقعیت را در عفرین دیدیم. تبهکاران گروهک ارتش آزاد شهر عفرین را اشغال کردند و هزاران تن از اهالی عفرین موطن خود را ترک کردند. بیش از ۲۰۰ هزار تن از اهالی عفرین موطن خود را ترک کردند. کسانیکه در عفرین و شنگال قتل‌عام کردند یکی هستند. شریک این جنایت نخواهیم بود."

  زمان خلاقیت است

 تمللی اظهار داشت، آن‌ها کتاب "چه باید کرد؟ را در مقابل خود قرار داده و برای ایجاد زندگی جدیدی به همراه همدیگر این کتاب را خوانده‌اند و افزود، "زمان خلاقیت است. قبل از هر چیزی از خلق ترکیه درخواست کردیم و گفتیم که مشکلاتمان یکیست. بیایید به همراه همدیگر آن‌ها را حل نماییم. به همراه همدیگر برای پاسخ آن‌ها تلاش نماییم. اگر گرد هم آییم قادر خواهیم بود ایجاد نماییم. باید در اطراف همبستگی دمکراتیک گردهم آییم. برای نابود ساختن فاشیسم و دمکراتیزاسیون ترکیه بایستی همراه با همدیگر مبارزه نماییم. بایستی علیه جنگ صدایمان را بلند کنیم. بایستی قانون دمکراتیک را ایجاد نماییم.

 بایستی انزوای تحمیلی پایان یابد

  مسائلی وجود دارند که بایستی هرچه زودتر حل نماییم. پیش از هر چیزی برای حل مسئله‌ی کرد بایستی به همراه همدیگر قدم‌هایی را برداریم. انزوای تحمیلی ۴ ساله تمامی میهن را در حصر قرار داده است. بایستی پیش از هر چیزی این میهن را از انزوای تحمیلی رها سازیم. اگر میهن را از این جو رها سازیم می‌توانیم راه مذاکرات را نیز بگشاییم. به همین دلیل بایستی به حصر پایان دهیم."