سوریه؛ آتش‌بس در ادلب به رفتار ترکیه بستگی دارد!

نماینده رژیم سوریه در نشست آستانه اعلام کرد، موفقیت و تداوم آتش بس در ادلب به رفتارهای ترکیه بستگی دارد

   از روز پنچشنبه (١ ژوئیه) نشست آستانه با شرکت نمایندگان ترکیه، روسیه و ایران در شهر نور سلطان پایتخت قزاقستان آغاز شد. ترکیه در این نشست‌ها نمایندگی گروهک‌های تروریست را برعهده دارد

   بشار جعفری نماینده دولت سوریه در نشست آستانه گفت؛ آتش‌بس اعلام شده از روز پنجشنبه در ادلب به رفتارهای ترکیه بستگی دارد. جعفری افزود:" ما خواستار اجرای موارد ذکر شده در بیانیه پایانی نشست آستانه به ویژه از طرف ترکیه هستیم. نظام ترکیه به اشغال بخش‌هایی از سوریه و نقض توافقات آستانه ادامه می‌دهد که بر پایبندی به تمامیت ارضی سوریه، حاکمیت و امنیت آن تأکید دارند. دمشق این اشغالگری را تجاوز دانسته و پاسخ به آن را نیز حق خود می‌داند."

   نماینده دولت سوریه در ادامه ترکیه را به حمایت از گروهکهای بنیادگرای تروریست متهم کرده و گفت:" روریست‌هایی که نظام ترکیه از آنها حمایت می‌کند به سرقت آثار باستانی از عفرین و انتقال آن به این کشور ادامه می‌دهند. سوریه از تمامی حاضران در نشست آستانه می‌خواهد که به مسئولیت‌هایشان عمل کرده و ترکیه را برای اجرای توافقات آستانه و سوچی درباره ادلب تحت فشار قرار دهند."

   وی سپس افزود، دوره این آتش‌بس به رفتارهای ترکیه بستگی دارد و سوریه تا ابد منتظر نخواهد ماند که نظام ترکیه به تعهداتش عمل کند، چراکه میلیون‌ها سوری در ادلب از دولت سوریه درخواست کمک می‌کنند تا آنها را از چنگ تروریسم رها کند.

   شایان ذکر است که هر کدام از روسیه، ایران و دولت سوریه رژیم ترکیه را به حمایت از گروهای تروریستی متهم کرده‌اند.