شماره‌ی ۸۰ مجله‌ی آلترناتیو با محوریت «پدیده کولبری و سیاست ضعیفه‌سازی جامعه» منتشر شد

گردانندگان نشریه آلترناتیو شماره تازه را به پدیده کولبری و سیاست‌های ضد اجتماعی رژیم جمهوری اسلامی اختصاص داده‌اند.

هشتادمین شماره از مجله‌ی سیاسی، ایدئولوژیک و اجتماعی آلترناتیو، ارگان رسمی حزب حیات آزاد کوردستان (پژاک) منتشر شد.

در این شماره از مجله آلترناتیو که به محوریت پدیده‌ی کولبری و سیاست‌های ضعیفه‌سازی جامعه منتشرشده، به ‌آسیب‌شناسی و ارائه‌ی راهکار و رهیافت‌های دمکراتیک و کارآمد جهت مواجه و چاره‌یابی با معضلات و بحران‌های دامن‌گیر ایران و روژهلات کوردستان پرداخته‌شده است.

در نخستین صفحه شماره تازه آلترناتیو در خصوص سیاست‌های جمهوری اسلامی آمده است:"اگر در جامعه‌ای معضل فقر و بیکاری چنان رواج پیدا کند که مردم، در راستای تأمین حداقلی مایحتاج روزانه و نیازهای اقتصادی با مشکلات و مشقات عدیده‌ای روبرو شوند، این جامعه با گذر زمان توان تفکر، تحلیل و تبیین مسائل را از دست می‌دهد و ناچار به مرحله‌ای می‌رسد که در راستای گذار از مشکات و موانع با نگاهی تک‌بعدی و سطحی اقدام به تصمیم‌گیری و عملکرد می‌نماید.

شهروندان و افراد چنین جامعه‌ای برای گرایش و افتادن در دام مراکز قدرت و حکومت مهیا می‌شوند. در این وضعیت اراده‌مندی، مسئولیت‌پذیری در قبال آینده، اخلاقیات، فرهنگ و مبارزه در مسیر آزادی و رهایی، تضعیف و مسخ می‌شود. در نظام‌های توتالیتر و مستبدی همچون ایران، هدایت جامعه و شهرواندن برای رسیدن به این وضعیت به صورت سامانمند و برنامه‌ریزی شده انجام می‌گیرد؛ زیرا جامعه‌ی ضعیف شده و فاقد قدرت دفاعی در حوزه‌های مختلف، یعنی متمرکز، تقویت و تحکیم هر چه بیشتر ارکان و پایه‌های حکومت و قدرت. با نگاهی به عملکرد نظام اشغالگر جمهوری اسامی ایران از زمان بر سرکار آمدن تابه حال، متوجه می‌شویم که این نظام در دستیابی به این هدف موفق عمل نموده یعنی: ترویج و تشدید پدیده فقر و بیکاری."

در بخش دیگری از این مجله، مقالات و مباحثی در رابطه با تشریح، واکاوی و افشای سیاست‌های پلید سپاه پاسداران در منطقه، ایران و خصوصاً روژهلات کوردستان ارائه‌ شده ‌است.

اشغال عراق، در اصل با توطئه علیه من آغاز گردید/ تحلیلات رهبر آپو

گفتوگو با سیامند معینی رئیس مشترک حزب حیات آزاد کوردستان

مرگ آرزوها در برف و سنگلاخ مرزها / نوال ژیان

کولبری مبارزه برای نان و آزادی / آندوک آزاد

بیوقدرت سلاح دولت _ملت برای ستم ملی/ رامین گارا

هراس رژیم از ایستار و اراده زنان است / پیمان ویان

ده‌سه‌لاتی بی‌سنوور، شکستی چاوه‌روان کراو / شورش ئالان

داره‌مه‌یتی سوپای پاسداران له کوردستان /ئامه‌د شاهو

 

برای دریافت فایل مجله‌ی آلترناتیو [[اینجا]] کلیک کنید.