١٠ میلیون امضا برای آزادی اوجالان جمع شد

کمپین آزادی برای اوجالان از جمع‌آوری ١٠ میلیون امضا خبر داد

کمپین آزادی برای اوجالان از جمع‌آوری ١٠ میلیون امضا خبر داد

 

کمپین آزادی برای اوجالان با برگزاری یک کنفرانس خبری در بروکسل مقر پارلمان اروپا از جمع‌آوری ١٠ میلیون امضا خبر داد. سخنرانان در این نشست بر لزوم آزادی رهبر اوجالان برای برقراری صلح و ثبات در خاورمیانه تأکید کردند و جامعه جهانی را در این رابطه مسئول دانستند.

نمایندگان کمپین بین المللی آزادی برای اوجالان، یک کنفرانس خبری در باشگاه خبرنگاران اروپا در بروکسل پایتخت بلژیک برگزار کردند.

 

شماری از شخصیت‌های برجسته انگلیسی، ایتالیایی و سرزمین باسک در این نشست شرکت کردند.

 

هاوین گونشر، عضو گروه ابتکار برای آزادی اوجالان و صلح برای کردستان در گفتگویی پیش از این نشست به خبرگزاری فرات گفته است که برای اقدامات اعتراضی در دو سال آینده برنامه‌ریزی کرده‌اند.

 

او با اشاره به وضعیت دشوار اوجالان در زندان امرالی ترکیه که در دو سال گذشته کلیه ملاقات‌ها با وی ممنوع بوده است می‌گوید باور دارد که آزادی اوجالان به معنای بهبود وضعیت کردها در ترکیه خواهد بود و منجر به صلح در این کشور می‌شود.

 

گونشر سیاست کنونی جمهوری ترکیه را جنگ با کردها در دو سوی مرزها خوانده و می‌گوید دمکراسی کلید چارەیابی صلح‌جویانه مسئله کُرد خواهد بود، کلیدی که در دستان اوجالان است.

 

او از جمع‌آوری ١٠ میلیون امضا برای آزادی رهبر اوجالان طی دو سال گذشته توسط کمپین فعال در این زمینه خبر داده و تأکید می‌کند که وقت آزادی اوجالان و صلح در کردستان فرا رسیده است.

 

همچنین آرنالدو اوتگی، هماهنگ کننده ائتلاف "کشور متحد باسک" از حاضرین در کنفرانس خبری بود که گفت هدفش دفاع از زنان و مردان جنبش آزادیخواه رفیق عبدالله اوجالان بوده است.

 

او که خود چهارده سال زندانی بوده گفت آمده تا بگوید به تلاش برای آزادی اوجالان ادامه خواهد داد.

 

این نماینده باسک که برای رهایی سرزمینش از استثمار اسپانیا می‌کوشد تأکید کرد که خلق کُرد تحت ستم قرار دارد و جامعه بین‌المللی برای حل این مسئله از طریق مسالمت آمیز مسئول است.

 

او با درخواست اعمال فشار بر دولت ترکیه تصریح کرد که اوجالان نه تنها برای کردها بلکه برای همه آنهایی که می‌خواهند جهان بهتری داشته باشیم سرچشمه روحیه و عدالت‌خواهی و حس رفاقت است.

 

ژوزف وید ورد، نماینده سندیکای معدنچیان بریتانیا هم از حاضرین در نشست بود که ضمن اعلام حمایت از کمپین آزادی اوجالان، خواستار قبول خودمدیریتی کردها در سرزمینشان شد.

 

اله‌اونار ماجو، عضو شورای شهر ناپولی ایتالیا هم که به نمایندگی از شهرداری ناپولی به کنفرانس خبری بروکسل رفته بود در سخنانی از مبارزه آزادیخواهی مردم کردستان دفاع کرد و گفت ناپولی شیفته کردهاست. او تأکید کرد حبس بیست ساله اوجالان به ناحق بوده و این بی‌عدالتی باید پایان بگیرد.

 

شهرداری ناپولی در سال ٢٠١۶ به رهبر خلق کرد، عبدالله اوجالان، شهروندی افتخاری اعطا کرده بود.

 

ماجو در سخنرانی خود یادآوری کرد مدلی که اوجالان خواستار آن است، همزیستی و صلح میان تنوعات فرهنگی و دینی در خاورمیانه را تضمین می‌کند.

 

او همچنین به مقاومت کوبانی و نقش نیروهای کُرد در نابودی داعش اشاره کرد و گفت مخالفت با فاشیسم حاکم بر ترکیه و ایجاد فشار برای حل مسئله کردها در منطقه در عین حال به نفع اروپا خواهد بود.