پیام اعتصاب کنندگان استراسبورگ: مقاومت ادامه می‌یابد

اعتصاب کنندگان استراسبورگ که در اعتراض به انزوای تحمیلی بر رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان ۱۴٢ روز است به اعتصاب غذا دست زده‌اند اعلام داشتند که دیدار وکلا با اوجالان به معنای خاتمه بخشیدن به انزوای تحمیلی بر وی نبوده اظهار داشتند که اعتصاب غذا ادامه خواهد ی

مصطفی ساریکایا یکی از اعتصاب کنندگان اعتصاب غذای نامحدود و بدون بازگشت در استراسبورگ طی سخنانی ابراز داشت که به دلیل پایان نیافتن انزوا و عدم تداوم این دیدارهای به شیوه‌ای نظام مند، اعتصاب آنها به مرحله کنونی خود رسیده است. مصطفی ساریکایا خاطرنشان ساخت که این مقاومت وارد مقطعی تاریخی و حساس گشته و به دیدار وکلا با اوجالان نیز اشاره نمود. ساریکایا اعلام نمود که در عرصه مقاومت علیه انزوا این دیدار نتیجه‌ای مهم ارزیابی می‌گردد، با این ملاقات به مهمترین و استراتژیکترین مقطع دست یافته‌اند.

 

ساریکایا در بخش دیگری از سخنان خود اضافه نمود که او نیز مانند تمامی اعتصاب کنندگان دیگر این مرحله از مقاومت را ارزیابی کرده و گفت: ما امروز نیز همانند روز اول که به این اعتصاب غذا دست زدیم براین باوریم تا زمانیکه مطالبات ما برآورده نشود این اعتصاب غذا همچنان ادامه می‌یابد. باید انزوایی که در ضدیت با اخلاق، وجدان و موازین بشری است از اساس برچیده شود. با صرفا یک دیدار نمی‌توان گفت که انزوا خاتمه یافته است. همانگونه که وکلا نیز اعلام نمودند که در ارتباط با موضوع ملاقات و دیدار به صورت دوره‌ای ادامه یابد، هیچ امیدی متصور نیست. این امر نیز به این معناست که این ملاقات به یکباره اتفاق افتاده و نمی‌توان امیدوار بود که به صورت منظم ادامه می‌یابد یا نه. از همین رو ما نمی‌توانیم بگوییم انزوا خاتمه پذیرفته است. از همین رو اعتصاب غذای ما ادامه می‌یابد.

 

نورگل باشاران، یکی از اعتصاب کنندگان نیز اظهار داشت: دیدار انجام شده با رهبری هم از سوی خلق ما و مبارزان آزادیخواه کرد واجد اهمیتی فراوان است. همزمان این دیدار به ما روحیه بخشید. همانگونه که رهبری ما اظهار داشته است اکنون برهه‌ای است که ما باید قلب، روح و زهنمان را زنده نگاه داریم و مقاومت را گسترش دهیم. قدمی برداشته شده است و به مرحله کنونی رسیده است، ما روز اول گفتیم تا زمانیگه انزوا خاتمه نیابد این اعتصاب ادامه می‌یابد. تمامی گروه ما مصمم به ادامه اعتصاب هستند. این دیدار از نتایج مهم این اعتصاب غذا است. این اعتصاب نیز به نوبه خود وارد مرحله خطیری گشته است.