وحشت رژیم از اعتصاب سراسری کردستان/ تهدید بازاریان کُرد به مرگ از سوی نیروهای امنیتی

از صبح امروز (چهارشنبه ٢١ شهریور/ ١٢ سپتامبر) اعتصاب سراسری در شرق کردستان آغاز شده است

از صبح امروز (چهارشنبه ٢١ شهریور/ ١٢ سپتامبر) اعتصاب سراسری در شرق کردستان آغاز شده است

 

در پی حملات ضدخلقی رژیم ایران به کردها، سرکوب فعالان مدنی، اعدام جوانان کُرد، حمله به گریلاهای ی.ر.ک و حمله ‌راکتی به مقر احزاب کردستانی اعتصاب عمومی در شرق کردستان از صبح امروز با استقبال عمومی مردم شکل گرفته است

 

از شهرهای سنه، مریوان، بانه، سقز، پیرانشار، جوانرو، کامیاران، سردشت، شنو، پاوه، مهاباد و بوکان خبر می‌رسد که بازار این شهرها به تمامی در اعتصاب بسر می‌برند. نیروهای امنیتی در شهرهای سنه و مریوان بازاریان را تهدید کرده‌اند درصورتی که مغاز‌ه‌های خود را باز نکنند آنها را "سر به نیست" خواهند کرد.

 

اعتصابات سراسری شرق کردستان پس از آن اعلام شد که رژیم ایران روز شنبه سه جوان کردستانی را در مکانی نامعلوم در تهران به دار آویخت و در همین روز در حمله راکتی به مقر احزاب حدک و حدکا ١۴ عضو پیشمرگ و غیرپیشمرگ را به شهادت رساند. چند روز قبل از آن هم نیروهای ضدخلقی سپاه در عرصه‌ی کامیاران به گریلاهای کردستان حمله کرده بودند.

 

سازمان‌ها، نهادها، احزاب و شخصیت‌های سیاسی شرق کردستان در طی بیانیه‌های مشترک و یا جداگانه حمایت خود را از این اعتصاب اعلام نموده‌ و خواهان همبستگی ملی کردستانی‌ها در برابر اعمال نژادپرستانه رژیم ایران شدند.