تصویر

برگزاری کنش‌های «گفتگو با عبدالله اوجالان» در بسیاری از کشورها

کنش‌های «گفتگو با عبدالله اوجالان» در بسیاری از کشورهای اروپایی برگزار شد که در آن زندگی، شرایط انزوا و ایده‌های رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان مورد بحث قرار گرفت.

در ۱۵ ژوئن در مارسی، فرانسه، کولکتیو انترناسیونالیست مارسی کوردستان به فراخوان برای گفتگو با رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان پاسخ داد و از آکادمی مدرنیته دموکراتیک و Tsedek (عضو Collectif Juif-Decolonial ve Grup Jineoloji- Provence) برای بحثی با مضمون «راهبردهای تعیین سرنوشت خود مردم خاورمیانه در برابر دولت-ملت‌ها چیست؟» دعوت بعمل آورد. شیوه‌های انقلابی مبتنی بر آزادی زنان، ملت دموکراتیک و کنفدرالیسم دموکراتیک مورد بحث قرار گرفت. این بحث با کنسرتی که توسط کمیته جنبش فرهنگی کورد (TEV-ÇAND) مارسی برگزار شد، پایان یافت.

ایده‌های رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان با روستاییان ایتالیایی مورد بحث قرار گرفت

در حیاط خانه یکی از کشیش‌های سابق در روستایی در دره وارایتای ایتالیا، نشستی درباره امکان‌سنجی مشخص کنفدرالیسم دموکراتیک در مناطق کوهستانی و دهقانی برگزار شد. روستاییان، کشاورزان کوچک، خانواده‌ها، کارگران فصلی و دانش‌آموزان در این نشست حضور داشتند. پس از بحث، شرکت‌کنندگان برای یک شام مشترک گرد هم آمدند تا برداشت‌ها و افکار خود را به اشتراک بگذارند.

کاتالونیا: ایده‌های عبدالله اوجالان را نمی‌توان زندانی کرد

به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد اسارت رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در جزیره امرالی، در تاریخ ۱۷ ژوئن ساعت ۱۸:۳۰ در لیدا کاتالونیا مراسمی برگزار شد. گروه «پوننت آمب کوردستان» که از سال ۲۰۱۸ در حمایت از کوردستان فعالیت خود را آغاز کرده است، تئاتر خواندنی با نام «سلول بدون شب» برگرفته از آثار این نمایشنامه‌نویس باسکی را در سالن اجتماعات لیدا آتنیو دو پوننت به روی صحنه برد. این کنش نشان‌دهنده رویکردی به واقعیت اندیشه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان است که «ایده‌ها را نمی‌توان زندانی کرد». پس از نمایش که مشارکت زیادی را به همراه داشت، گفتگویی بین مخاطبان و یکی از همکاران ما که برای به اشتراک گذاشتن مراسم آمده بود، انجام شد.

پنل گفتگو در جیرونا

در ۱۵ ژوئن، «CUP Farners»، «CUP Palamós»، CGT و اعضای گروه‌های مختلف، به میزبانی«Grup de suport a la lucha del Kurdistan» و «Ateneu Salvadora Catà» در "Ateneu Salvadora Catà" در جیرونا شرکت کردند. کاتالونیا به پنل «گفتگو با عبدالله اوجالان» دعوت شد. در این میزگرد ایده‌ها و فلسفه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، تمدن دولت محور و تمدن دموکراتیک، مفاهیم ملت دموکراتیک و کنفدرالیسم مورد بحث و بررسی قرار گرفت.